ثبت سرعت با دوربین ایرانی  ممکن شد

یک شرکت دانش‌بنیان به فناوری ساخت دوربین‌های ثبت تخلف، سامانه خودرویی پایش هوشمند تردد ناوگان و سامانه بی سیم تشخیص حضور خودرو دست پیدا کرده و توانسته ایران را در این حوزه از کشورهای خارجی بی نیاز کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، حمیدرضا پرویزیان مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان درباره فناوری ساخت دوربین‌های ثبت تخلف، گفت: این محصول یک دوربین ثبت تخلف سرعت قابل نصب روی سه پایه و قابل استفاده به صورت پرتابل است که در حال حاضر بیش از 3 هزار دستگاه از انواع آن توسط شرکت به صورت کاملا بومی تولید و در اختیار پلیس راهور کشور قرار گرفته است.

این فعال فناور ادامه داد: سامانه ثبت تخلف سرعت لیزری پرتابل، با ترکیب سیستم اندازه‌گیری و سرعت سنجی لیزری و سیستم ثبت ویدیویی تخلفات سرعت به صورت یکپارچه، تخلفات سرعت را از فاصله 1300 متری ضبط و به صورت ویدیو مستند سازی می‌کند.ویدیو مستند شده در صورت اعتراض راننده متخلف به عنوان سند تخلف، برای راننده در محل قابل نمایش است.

به گفته پرویزیان، تمامی بخش‌های این محصول از جمله سامانه لیزری تشخیص سرعت در فواصل دور توسط این شرکت طراحی، تولید و کالیبره می‌شود.

سامانه خودرویی پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان همچنین درباره سامانه خودرویی پایش هوشمند تردد ناوگان افزود: این سامانه به منظور کنترل و نظارت بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی بین شهری، سامانه‌ای تحت عنوان نظارت و پایش هوشمند تردد ناوگان حمل و نقل جاده‌ای که به اختصار(سپهتن) نامیده می‌شود، به‌کار گرفته شده است.

وی ادامه داد: با نصب این سیستم بر روی ناوگان و بدون ضرورت توقف وسیله نقلیه در مقابل پاسگاه‌های ثبت ساعت، پلیس از تخلفات احتمالی راننده مطلع می‌شود.

بدین ترتیب ضمن کاهش تخلفات حین سفر، می‌توان کنترل و نظارت بهتری بر روی ناوگان حمل و نقل عمومی و رانندگان این بخش اعمال کرد.

به گفته پرویزیان، با نصب این سامانه بر روی ناوگان، اطلاعات مسیر سفر، تخلفات سرعت، میزان کارکرد رانندگان به صورت آنلاین و بدون نیاز به توقف در پلیس راه، برای واحد کنترل کننده قابل دسترسی بوده و اطلاعات مذکور در هنگام عبور وسیله نقلیه از مقابل پاسگاه به سامانه‌های موجود در پلیس راه انتقال یافته و تخلفات راننده و وسیله نقلیه قابل شمارش است.

وی افزود: این سامانه که در خودرو نصب می‌شود، ضمن دریافت همه اطلاعات از ECU خودرو و استفاده از داده‌های GPS و نیز دوربین مخصوص نصب شده در کابین راننده و همچنین قرائت کارت گواهینامه هوشمند، اطلاعات را در قالب‌های از پیش تعریف شده به سرور پلیس و سرور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ارسال می‌کند.

این فعال فناور ادامه داد: با ارسال این اطلاعات، ضمن کنترل رفتار راننده مانند محاسبه ساعت رانندگی و کنترل سرعت و مسیر عبوری، فرآیند اختصاص سوخت سهمیه‌ای برای ناوگان دیزل کشور براساس پیمایش را نیز عملی کند.

وی همچنین گفت: با تولید این محصول برای 30 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است که اگر این شرکت با توان کامل بخواهد فعالیت داشته باشد زمینه برای اشتغال 30 نفر دیگر نیز وجود دارد. قیمت تمام شده این محصولات در مقایسه با نمونه مشابه خارجی آن حدود 60 درصد ارزان‌تر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044600

وب گردی

وب گردی