راه اندازی صندوق ASF با بودجه 15 میلیارد تومانی برای فعالیت‌های کلانِ پژوهشی/ درآمدهای پژوهشی  را به استان مربوطه بازمی گردانیم

مدیر کل پشتیبانی و تامین منابع پژوهشی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی از راه اندازی صندوق ASF با بودجه 15 میلیارد تومانی تا پایان سال خبر داد.

محمد نریمانی راد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره اقدامات این اداره کل گفت: قرار است استان‌ها موافقتنامه‌های که در مورد بودجه پژوهشی وجود دارد را امضا کنند و با بودجه پژوهشی که در اختیار دارند کل موافقت‌نامه عملیاتی بسته شود. این کاری است که قرار است تا پایان سال انجام شود و فرم‌های آن از طریق برنامه و بودجه آماده شده و به استان‌ها ارائه خواهد شد.

او همچنین درباره راه اندازی صندوق ASF نیز گفت: دومین اقدامی که تا پایان سال به سرانجام خواهد رسید راه اندازی صندوق ASF است که آیین نامه آن در دست تصویب و کارهای آن نیز انجام شده است. این صندوق برای حمایت از طرح‌های پژوهشی کلان با دستور دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده است که به زودی آغاز به کار خواهد کرد.

مدیر کل پشتیبانی و تامین منابع پژوهشی پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی با بیان این که اولین بودجه در نظر گرفته شده برای این صندوق حدود 15 میلیارد تومان است ادامه داد: در مرحله اول 15 میلیارد تومان در این صندوق برای انجام کارهای پژوهشی و طرح‌های کلان واریز شده است. اگر آیین نامه که برای صندوق نوشته شده در هیات رئیسه و کمیسون دامنی هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شود حداکثر ظرف 3 ماه آینده این صندوق راه اندازی خواهد شد. چارت و مسئول آن نیز مشخص شده که به محض تایید ابلاغ می‌شود.

نریمانی راد با بیان این که شورای عالی پژوهش برای این صندوق مصوبه می‌دهد و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رئیس آن است تصریح کرد: امسال از محل اعتبارات این صندوق برای سیل لرستان اختصاص داده شد تا چرایی و چگونگی سیل لرستان بررسی شود.

او در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از این پس درآمدهای پژوهشی از قبیل درآمد مجلات علمی، درآمد همایش‌ها، درآمد کنگره‌های مختلف و.. به استان مربوطه بازگردانده می‌شود. به عبارتی اگر یک استان مجله یا درآمدی از کارهای پژوهشی دارد با تدبیری که توسط هیات رئیسه دانشگاه اندیشیده شد این درآمدها با کد شناسه مشخص و عینا به واحدهای مجری بازگردنده می‌شوند. درصدد هستیم تا دست واحدها در کارهای پژوهشی باز شود تا بیشتر به دنبال کارهای پژوهشی بروند. این یک کار تشویقی بود که با پیشنهاد پژوهشگاه و تصویب هیات رئیسه از همین هفته عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044612

وب گردی

وب گردی