20 کامیون نظامی دیگر آمریکا از عراق وارد سوریه شد

تلویزیون سوریه از ورود بیست کامیون نظامی آمریکایی دیگر از مرزهای عراق و سوریه به داخل خاک سوریه خبر داد.

تلویزیون سوریه از ورود بیست کامیون آمریکایی دیگر از مرزهای عراق به داخل خاک سوریه خبر داد.

شبکه تلویزیونی «السوریه» گزارش داده است که ۲۰ کامیون حامل کمک‌های لجستیک نیروهای نظامی آمریکا از عراق وارد استان «الحسکه» شده‌اند.

شصت دستگاه خودروی نظامی، وسایل نقلیه و کامیون متعلق به نیروهای آمریکایی که از اکثر مواضع خود در ریف شمالی استان الرقه و ریف غربی استان الحسکه خارج شده بودند، نیز چند روز پیش در منطقه «رمیلان» در نزدیکی میادین نفتی در شمال شرق استان الحسکه مستقر شدند.

به نوشته وبگاه خبری روسیا الیوم، یک کاروان مرکب از قریب به بیست خودروی زرهی، خودروهای چهار در و تانکرهای سوخت متعلق به نیروهای آمریکایی چند روز پیش با عبور از شهر الحسکه به سمت جنوب در جاده الشدادی-دیرالزور حرکت کردند.

ارتش آمریکا پیش از آغاز عملیات «چشمه صلح» ارتش ترکیه در شمال سوریه چندین بار نیروها و تجهیزات نظامی خود را در سوریه جابجا کرده است. نیروهایی که از چندین پایگاه عقب نشینی کرده بودند بار دیگر به آنجا بازگشتند که از جمله آن پایگاه «قسرک» در ریف الحسکه و «صرین» در ریف حلب و «الجلبیه» در ریف الرقه است.

حدود ۹۰ درصد ذخایر نفتی سوریه در شرق رود فرات متمرکز شده است؛ منطقه‌ای که قبلاً پایگاه و منبع اصلی درآمد تروریست‌های داعش بود و اکنون عمدتاً توسط نیروهای دموکراتیک سوریه (شبه نظامیان کُرد تحت حمایت آمریکا) کنترل می‌شود.

منابع خبری چند هفته پیش اعلام کردند که ارتش آمریکا همچنان گشت‌زنی‌های خود را در ۴۰ کیلومتری بین قحطانیه و منطقه «رمیلان» در شهر «الحسکه» ادامه می‌دهد.

منابع محلی حاضر در شرق سوریه هم گزارش کردند که ارتش آمریکا مشغول ساخت دو پایگاه نظامی در مناطق راهبردی در این قسمت از خاک این کشور است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته اعلام کرد واشنگتن برای «محافظت از نفت» سوریه، تعداد محدودی نظامی را در شمال این کشور حفظ می‌کند.

وی گفته بود که «ما از نفت محافظت کرده‌ایم و بنابراین، شمار کمی از نیروهای آمریکایی در مناطقی که در آنها نفت وجود دارند باقی خواهند ماند و ما از این مناطق حراست خواهیم کرد و در آینده تصمیم می‌گیریم که با آن چه کار کنیم».

وزارت خارجه روسیه می‌گوید آمریکا ماهانه ۳۰ میلیون دلار از نفت سوریه را به خارج از این کشور قاچاق می‌کند.

کد خبر: 1044621

وب گردی

وب گردی