لزوم رویکرد آفندی حراست در دانشگاه

مسئول مدیریت آموزش حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه سیاست پدافندی درحراست معنا ومفهومی ندارد گفت:مدیران حراست در صیانت از منافع و ارزش ها باید رویکرد آفندی داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد هرمزگان، مجتبی خسروی مسئول مدیریت آموزش حراست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین نشست تخصصی –توجیهی مدیران حراست دانشگاههای آزاد اسلامی استان های بوشهر، خوزستان، کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان که به میزبانی واحد بندرعباس برگزار شد با اشاره به ماموریت مهم حراست در پیش بینی و پیشگیری از حوادث گفت: حراست باید با رصد عملکرد ها و با رویکرد آفندی بتواند برنامه های دشمن را یکی پس از دیگری خنثی و حوزه خود را در برابر تهدید ها حفظ کند.

وی با بیان اینکه امروز دانشگاه‌ها به عنوان مرکز تحول و اتاق فکر جامعه بیشتر از هر جای دیگر کشور مورد توجه دشمن قرار گرفته است افزود: از آنجایی که دشمن تمرکز خود را بر دانشگاهها معطوف کرده لذا مسئولیت حراست های دانشگاه به مراتب سنگین تر وحیاتی است.

این مسئول توانمند سازی مدیران حراست را از موارد مهم در دانشگاه ارزیابی کرد و گفت: دوری جستن از روزمرگی با بالا بردن سطح آگاهی واشرافیت در نوع ماموریت از شاخصه های مهمی است که متولیان حراست باید با رعایت آن بتوانند به وظایف خود جامه عمل بپوشانند.

مسئول مدیریت آموزش حراست دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه اگر خود را آماده نکنیم مشکلات گریبا نگیرما ن خواهد شداظهار کرد: غافل ماندن از تحرکات دشمن وبی تفاوتی در برابر آن موجب می شود تا دشمن بتواند مشکلاتی را در کشور به وجود بیاورد که جبران آن به مراتب سنگین تراز قبل خواهد بود.

در ادامه رئیس دبیرخانه دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این نشست گفت: پیشرفت و رشد سازمانی مستلزم آموزش های تخصصی و فرا گیری علوم در حوزه وتخصص آن است.

محسن دهقانی افزود: بهسازی نیروی انسانی با آموزش مهارتی وتخصصی از مواردی است که دانشگاه در راستای هم گام بودن با سیاست های کشور وکیفیت بخشی حوزه های مختلف خود باید در اولویت قرار دهد.

وی نقش حراست در دانشگاه را بسیار حیاتی ومهم دانست و اظهار کرد: حفاظت و صیانت از کارکنان در برابر آسیب ها و تهدیدات احتمالی، ارائه مشاوره و اطلاع رسانی به موقع به ریاست دانشگاه ،حفاظت از اماکن وامکانات، تأسیسات و تجهیزات، حفاظت از اسناد، انجام مأموریت های محوله از سوی مرجع ذیصلاح در چهارچوب مقررات گوشه ای از وظایف این حوزه مهم در دانشگاست.

به گزارش ایسکانیوز این نشست به مدت چهار روز در دو نوبت صبح وعصر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس در حال برگزاری است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044625

وب گردی

وب گردی