آمادگی استان تهران در مواجهه با بارش برف و باران

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: در چهارمین جلسه شورای ترافیک، برنامه‌ریزی‌های لازم در مواجهه با بارش برف و باران در هفته جاری انجام شد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد تقی‌زاده معاون امور عمرانی استانداری تهران در حاشیه چهارمین جلسه شورای ترافیک استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: این جلسه با حضور اعضای شورای ترافیک و استاندار تهران برگزار شد.

وی افزود: اولین دستور جلسه ایجاد تمهیدات طرح زمستانی بود که با توجه به بارش برف و باران در سطح استان مصوباتی در این خصوص داشتیم و دستگاه‌های مختلف گزارشی از آخرین عملکرد خود ارائه دادند.

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: راهداری نیز گزارشی از آخرین وضعیت و اقدامات صورت گرفته در خصوص آمادگی در مواجهه با بارش برف و باران ارائه داد و اکیپ‌های لازم در مسیرهای مواصلاتی جاده‌ای بین شهری و روستایی مستقر و تجهیز شدند و اخیرا نیز بازدیدهایی از این اکیپ‌ها صورت گرفته و سعی شده کمبودهای آنها را برطرف کنیم.

تقی‌زاده گفت:‌ در مسیر تهران شمال معمولا در فصل زمستان با برف و کولاک مواجه هستیم و در این راستا شهرداری‌های استان مکلف شدند که آمادگی لازم را در صورت حوادث طبیعی داشته باشند و شورای استان نیز مکلف شدند طی هفته جاری جلسات اضطراری و هماهنگی‌های لازم را برای مواجهه با فصل زمستان برگزار کنند.

وی گفت: شهرداری‌ها در این جلسه مکلف شدند نسبت به بازبینی مناطق کوهستانی و برفگیر و تجهیزات لازم اقدام کنند و در مواقع لزوم سرویس لازم را ارائه دهند.

معاون امور عمرانی استانداری تهران گفت: با توجه به اینکه بر اساس اعلام سازمان هواشناسی باران‌های زیادی در این فصل خواهیم داشت و ممکن است دچار آبگرفتگی معابر شویم قرار شد که شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدماتی تمهیدات لازم را در این خصوص انجام دهند.

در این جلسه پورسیدآقایی معاون شهردار تهران هم گفت: کیسه‌های شن با آغاز فصل زمستان در همه خیابان‌ها و مخازن وجود دارد و شهروندان در هنگام بارش برف می‌توانند از این کیسه‌ها استفاده کنند.

وی گفت: در تهران دیگر نمک و شن دستی پاشیده نمی‌شود و با دستگاه‌های مکانیزه این اقدام صورت می‌گیرد که در کمتر از 10 دقیقه کل معابر را بازگشایی می‌کند. ولی اگر ترافیک شود نمی‌توان از این دستگاه‌ها استفاده کنیم و باید به صورت دستی اقدام شود.

معاون شهردار تهران گفت: امکانات و تجهیزات لازم برای مدیریت بارش برف و باران در تهران در نظر گرفته شده و این تجهیزات در محلات توزیع شده است.

انوشیروان محسنی‌بندپی استاندار تهران در این جلسه گفت: اگر اقدامات لازم را انجام می‌دادیم مانند 25 آبان ماه در مواجهه با برف غافلگیر نمی‌شدیم و در حال حاضر باید تمامی تمیهدات لازم را برای مقابله با بارش برف و غافلگیری انجام دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044649

وب گردی

وب گردی