نمایشگاه آثار صنایع دستی تجسم اراده در برج آزادی برگزار شد

با همت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و انجمن معلولان نمایشگاه تجسم اراده از امروز تا پانزدهم آذرماه در تالار آینه برج آزادی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، با همت کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی و همچنین جمعی از انجمن‌های معلولین، نمایشگاه آثار صنایع دستی تجسم اراده در تالار آینه برج آزادی تهران برگزار شد.

شیرزاد مدیرعامل تعاونی معلولان ایران در افتتاح این نمایشگاه گفت: سالروز جهانی معلولان را تبریک عرض می‌کنم و از کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی بابت همکاری در برگزاری این نمایشگاه تشکر می‌کنم.

وی گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این بود که در هفته معلولان بعضی از توانمندی‌های این قشر را به معرض دید عموم قرار دهیم.

وی افزود: شرکت تعاونی معلولان از سال 73 و منطبق با استانداردهای WHO با محوریت ایجاد اشتغال برای این افراد آغاز به کار کرده است و در چند رشته مشغول به فعالیت است که از جمله آن تولید انواع پوشاک، ‌تراش سنگ‌های قیمتی و صنایع دستی است.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی یک نوع صنعتی است که بعضی از خلاءهای موجود برای معلولان را برطرف می‌کند و خوب است که در این حوزه برندسازی نیز اتفاق بیفتد.

شیرزاد از دولت درخواست کرد: امیدواریم دولت نیز حمایت‌های لازم را از معلولان داشته باشد و با ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی شاهد آن باشیم که روز به روز استقلال معلولین از نظر مالی در کشور افزایش یابد و با ظرفیت‌هایی که دارند سهم خودشان را در پیشبرد اهداف کشور اجرا کنند.

در ادامه این مراسم عبادرضا اسلامی مدیر گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی گفت: از هنرمندانی که امروز آثارشان را در معرض نمایش گذاشتند تشکر می‌کنم. وقتی صحبت از صنایع دستی می‌شود، یعنی فرهنگ، سبک زندگی و تمامی آثاری که ایرانیان به جای گذاشتند.

وی گفت: ما باید به فکر تجاری‌سازی فعالیت‌های معلولان در این حوزه باشیم و می‌توانیم همین کارگاه‌های کوچک صنایع دستی را حمایت کنیم تا معیشت داشته باشند و آثار خوبی را نیز بسازند.

اسلامی یادآور شد: ما مجموعه فرهنگی و تاریخی به نام شاه‌عباسی در منطقه کرج داریم که می‌توانیم فضای آن را در اختیار هنرمندان معلول برای عرضه تولیداتشان قرار دهیم.

وی گفت: امیدوارم تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود که در طول سال از این قبیل نمایشگاه‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044651

وب گردی

وب گردی