فعالیت‌های علمی کشور باید درون زا و برون نگر باشد

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع مطالبه رهبری از مسئولان در حوزه اقتصاد که در تالار شهید مطهری واحد اصفهان برگزار شد گفت: عالیت‌های کشور باید درون زا و برون نگر باشد یعنی به درون کشور و توانایی تولید گران اتکا کرده و در عین حال از علم روز دنیا در داخل کشور نیز استفاده شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد اصفهان، حمیدرضا فولادگر عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع مطالبه رهبری از مسئولان گفت: فعالیت‌های کشور باید درون زا و برون نگر باشد یعنی به درون کشور و توانایی تولید گران اتکا کرده و در عین حال از علم روز دنیا در داخل کشور نیز استفاده شود.

وی افزود: کشور در دو دوره در سالهای 1391 و 1396 با تحریم های ظالمانه مواجه شد از این رو تلاش مسئولین در این سالها بر این بود که تهدید تحریم ها را به فرصت بدل ساخته و مسیر رشد و پیشرفت جامعه را هموارتر از قبل بسازند.

عضو کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به دهم آذر ماه روز مجلس خاطرنشان کرد: دهم آذر ماه به مناسبت شهادت شهید مدرس روز مجلس نامگذاری شده است، مجلس در دوران شهید مدرس گرفتار استبداد رضا خانی بوده و ایشان برابر این استبداد داخلی و همچنین استعمار خارجی قد علم کرد و از حقوق ملت دفاع کرد و بر ما نمایندگان واجب است که در عدالت خواهی، صدای مردم بودن و ساده زیستی از شهید مدرس الگو بگیریم.

فولادگر اظهار کرد: اقتصاد نباید شرطی و وابسته به توافقات بین المللی باشد، بلکه در واقع بی اثرکردن تحریم‌ها و مصون سازی کشور تنها از طریق تقویت اقتصاد داخلی، حمایت از تولید ملی، استفاده از توان شرکت های دانش بنیان و متخصصان داخلی رخ خواهد داد.

وی تصریح کرد: تمامی نامگذاری های رهبری معظم انقلاب در ده سال اخیر حول محور اقتصاد بوده است و این امر نشانگر اهمیت و توجه رهبری به مسئله اقتصاد و معیشت مردم است و بر همه مسئولین کشور واجب است تا با تبعیت از رهنمودهای رهبری، در راستای حذف مقررات زائد و بروکراسی اداری، توجه به نسل جوان و فعالیت های دانش بنیان، توجه به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی گام بردارند.

لازم به ذکر است در ادامه جلسه، نمایندگان کانون ها و تشکل های دانشجویی به بیان سوالات و دغدغه های خود پرداخته و دکتر فولادگر به آن پاسخ داد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1044694

وب گردی

وب گردی