تشکل‌ها به سیاست‌های معارض با منافع مردم واکنش نشان دهند/ بی‌تفاوتی مسئولان باعث سرخوردگی جنبش دانشجویی می‌شود

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان گفت: مسئولان با بی‌تفاوتی باعث کم تحرکی جنبش دانشجویی می‌شوند و همچنین با دخالت در تصمیمات جریان دانشجویی باعث تحقیر و بی ارزش‌شدن شورا‌های مرکزی آنها می‌شوند.

محمد رمضانی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به نزدیک شدن به 16 آذر بیان کرد: آرمان‌گرایی یکی از رسالت‌های بزرگ جریان دانشجویی است؛ زیرا دانشجویان باید ایده‌آل‌گرا باشند تا بتوانند آرمان‌گرایی را نیز در جامعه ترویج دهند.

وی با بیان اینکه مطالبه‌ مشکلات مردم از مسئولان و دولتمردان ویژ‌گی بارز جنبش دانشجویی است، گفت: جریان دانشجویی باید از مشکلات و تحولات جامعه باخبر باشد. همچنین دانشجویان باید پیگیر سیاست‌های دولت و دانشگاه بوده و اگر در مواردی احساس کنند که برخی از تصمیمات و سیاست‌های مسئولان برخلاف اصول انقلاب و منافع مردم است باید واکنش‌ مناسب داشته باشند.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان با تاکید بر اینکه دانشجویان نباید از کنار مشکلات جامعه به سادگی عبور کنند، گفت: دانشجویان دیده‌بان جامعه هستند اگر آنها به خواب غفلت دچار شوند و نسبت به معضلات جامعه و دانشگاه واکنش نشان ندهند به مرور زمان جامعه به بیماری بی‌تفاوتی و عدم مشارکت‌ها مدنی دچار می‌شود.

مسئولان با حضور در دانشگاه صدای دانشجویان را بشونند

وی ادامه داد: مسئولان کشوری و دولت‌مردان نیز با حضور در دانشگاه‌ها و شنیدن صدای قشر دغدغه‌مند جامعه، به تاثیرگذاری آنها در راستای حل مشکلات و مطالبه‌گری کمک‌ می‌کنند.

به گفته رمضانی؛ تشکل‌های دانشجویی باید روحیه نقادی خود را حفظ کنند؛ اما در نظر داشته باشند که لازمه نقد سازنده و موثر٬ حفظ بی‌طرفی و تحقیق و بررسی در ابعاد گسترده درباره موضوع مورد نقد است. اگر عدالت در نقد رعایت نشود، نقادی به سمت مخرب بودن پیش می‌رود.

این فعال دانشجویی اضافه کرد: رهبری در بیاناتی می فرمایند که جریان‌های دانشجویی باید احساس هویت اثرگذار داشته باشند. از سخنان ایشان نتیجه می‌گیریم که جریان دانشجویی به مراتب می‌تواند در دانشگاه و جامعه اثرگذاری مثبتی داشته باشد.

وی با انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: برخی از مسئولان در رویکردی متفاوت اهمیت لازم را به فعالیت‌ و گفتمان تشکل‌های دانشجویی نمی‌دهند که این امر منجر به سرخوردگی فعالان دانشجویی می‌شود.

رمضانی ادامه داد: به عنوان مثال مسئولان دانشگاه سمنان به عمد یا غیرعمد سخت‌گیری‌های بی‌موردی را در مورد فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی انجام می‌دهند و خواهان این هستند که تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه مراسمات مناسبتی مانند 16 آذر را برگزار نکنند.

هیئت نظارت بر فعالیت‌های جرایان دانشجویی علت عدم مجوز برنامه‌ها را توضیح دهد

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه سمنان افزود: هیئت نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی باید تحلیل درستی از تشکل‌ها و جنبش دانشجویی داشته باشد و با پشتوانه این تحلیل برنامه‌های تشکل‌ها را مورد بررسی قرار دهند. اما برخی از برنامه‌های تشکل‌ها که مشکل انضباطی، قانونی و نه اخلاقی ندارند به سادگی از سوی این هیئت رد شده و مجوز برگزاری در دانشگاه را بی‌هیچ دلیل قانع‌کننده دریافت نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: جریان دانشجویی انتظار دارد تا هیئت نظارت با تدبیر و تخصص در مورد مسائل و مراسمات تشکل‌های دانشجویی تصمیم بگیرد زیرا لغو یا عدم همکاری در اجرای برنامه‌ها به جریان دانشجویی آسیب‌های متعددی را وارد می‌کند.

وی در پایان با اشاره به پتانسیل جنبش‌های دانشجویی در حل مشکلات کشور خاطرنشان کرد: مسئولان باید قدرت و تاثیرگزاری جنبش دانشجویی در حوزه‌های مختلف را دست‌کم نگیرند و نباید با دخالت در تصمیمات جریان دانشجویی باعث تحقیر و بی ارزش‌شدن شورا‌های مرکزی آنها شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044713

وب گردی

وب گردی