دولت باید دانشجویان را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت دهد

دبیر مجمع دانشجویان حزب‌الله دانشگاه علم و صنعت با تأکید بر اینکه دانشجویان باید در تصمیم‌گیری‌های دولتی دخالت داده شوند، گفت: رویکرد سران قوا در کشور مسئولانه نیست؛ به همین دلیل شاهد پاسخگویی از سوی مدیران کشور نیستیم.

حامد کربلایی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره مشکلات جنبش‌ دانشجویی اظهار کرد: دست‌هایی قصد دارند جنبش دانشجویی را از عرصه سیاست جدا کرده و آن را مشغول به فعالیت‌های دیگر کند.

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب به سیاسی بودن دانشجو‌ها اهمیت می‌دهند، گفت: مسئولان داخل و خارج دانشگاه با رویکرد خود، دانشجویان را از فعالیت‌های سیاسی دور می‌کنند.

به گفته دبیر مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت، بیانیه خوانی حداقل اقدام جنبش دانشجوی برای اتفاقات کشور است؛ اما فعالیت‌های جدی دانشجویان نیاز به عزم مسئولان و و مدیران کشور دارد؛ زیرا بدون این عوامل صدای مردم به جایی نخواهد رسید.

کربلایی زاده با تاکید بر اینکه دانشجویان باید در تصمیم‌گیری‌های دولتی دخالت داده شوند، خاطر نشان کرد: رویکرد سران قوا در کشور مسئولانه نیست؛ به همین دلیل شاهد پاسخگویی از سوی مدیران کشور نیستیم.

وی با اشاره به مشکلاتی که برای تحقق مطالبات مردم وجود دارد، اظهار کرد: جنبش دانشجویی علی رغم مطالبه‌گری خود برای مسائل کشور تغییرات ملموسی مشاهده نمی‌کند،‌ همچنین بدرفتاری مسئولان بر فعالیت‌های دانشجویان تاثیرات مطلوبی نخواهد داشت. همین امر موجب ازبین رفتن امید در بین نسل جوان می‌شود.

دبیر مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور که بر سر گرانی بنزین ایجاد شد، گفت: وظیفه اصلی جنبش دانشجویی برای مسائل مهم کشور داشتن برنامه و راهبردی درست است تا در زمان اعتراضات، توانایی هدایت و کنترل عواطف و احساسات مردم را داشته باشد و از انحراف خواسته‌های به‌حق ملت جلوگیری کند.

کربلایی‌زاده افزود: جنبش دانشجویی با رفتار خود باید به جای اغتشاش‌گران هدایت اعتراضات مردم را به دست بگیرد تا کشور متحمل ضرر نشود، با تحقق این امر صف مردم از آشوبگران نیز جدا خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه فرصت طلبان نباید آشوب به پا کنند، اظهار کرد: حضور میدانی جنبش دانشجویی نیاز به بستر قانونی دارد تا بر اثر آن مطالبات و صدای مردم پیگیری و شنیده شود.

کربلایی زاده با تاکید بر اینکه جنبش دانشجویی برای انتخابات مجلس شورای اسلامی احساس وظیفه می‌کند، بیان کرد: فعالان دانشجویی مانند مردم با مشکلات زیادی روبرو هستند، همین مسائل روی فعالیت‌ آن‌‌ها تاثیر‌گذار خواهد بود.

مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت با در نظر داشتن اینکه دانشجوی درگیر اثر‌گذاری ندارد، گفت: متاسفانه احساس مسئولیت در بین دانشجویان کم‌رنگ شده است؛ همچنین کاهش مشارکت مردم برخی نواحی ایران در انتخابات اخیر ریاست جمهوری پیام مشخصی برای مسئولان داشت.

وی در پایان با بیان اینکه 16 آذر در فضای خفقان کشور ایجاد کرد، گفت: دانشجویان با این کار در صحنه تاریخ ایران ماندگار شدند، در شرایط موجود باید به وظایف خود عمل کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044733

وب گردی

وب گردی