تریبون نماز جمعه در اختیار جنبش دانشجویی قرار گیرد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی گفت: تریبون نماز جمعه باید در اختیار جنبش دانشجویی به خصوص بسیج دانشجویی قرار بگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مقصود درودی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی در نشست تشکل‌های دانشجویی با حجت الاسلام علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه بر ضرورت اصلاح ارتباط نماز جمعه و جنبش دانشجویی به ویژه بسیج دانشجویی تاکید کرد و گفت: تریبون نماز جمعه باید در اختیار جنبش دانشجویی به خصوص بسیج دانشجویی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه یک سری از مردم اعتراض دارند و می‌خواهند خط خود را از آشوبگران جدا کنند، ولی نمی‌دانند که چگونه صدای اعتراض خود را به گوش مسئولان و حاکمیت برسانند، تصریح کرد: با توجه به اینکه کاری از دست دولت برنمی آید بنابراین ما امیدی برای ایجاد شدن بستری برای بیان اعتراضات مردمی نداریم؛ با این وجود معتقدیم مردم باید حرف خود را از طریق تریبون نماز جمعه به گوش مسئولان برسانند.

درودی بر ضرورت ایجاد بستر‌های لازم برای بیان مطالبات به حق مردم در نماز جمعه تاکید کرد و افزود: باید بستری فراهم شود تا مردم از طریق میز خدمت و یا در حاشیه نماز جمعه مطالبات به حق خود را بیان کنند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خواستار جوانگرایی در بین ائمه جمعه شد، گفت: سن ائمه جمعه در یک سری از استان‌ها خیلی بالاست با این وجود اگر این افراد تغییر کنند کارایی نماز جمعه بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه باید به یک سری از ائمه جمعه به دلیل محافظه کاری و حمایت از اقدامات خسارت آور دولت تذکراتی داده شود، چون بعضا دیده شده که امام جمعه از برجام حمایت کرده افزود: ارتباط ائمه جمعه با جوانان و تشکل‌های دانشجویی ضعیف است، بنابراین باید تذکر داده شود تا این ارتباط در تهران و استان‌ها با دانشجویان تقویت شود.

درودی با بیان اینکه بسیج دانشجویی نهضت مسئله محوری را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده شروع کرده است، گفت: پیشنهاد ما این است شبکه فعال جوانان مرتبط با ائمه جمعه به بدنه دانشجویی متصل شوند تا نهضت مسئله محوری با سرعت بیشتری مسیر خود را طی کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044743

وب گردی

وب گردی