ائمه جمعه  به صورت مستمر با مردم در ارتباط باشند

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: ائمه جمعه باید به صورت مستمر با مردم و مسئولان در ارتباط باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد اسدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در نشست تشکل‌های دانشجویی با حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: امروز فضای اجتماعی و سیاسی کشور دچار سندورم فرافکنی و مسئولیت ناپذیری شده؛ به گونه‌ای که هر تصمیمی مخصوصا از سمت مدیران اجرایی گرفته می‌شود، هیچ کس مسئولیت آن را قبول نمی‌کند؛ بنابراین نماز جمعه ظرفیتی است که می‌توان این معضل را رفع کند.

وی با تقدیر از انتصابات جدید ائمه جمعه در شهر‌هایی مانند همدان، شیراز، بندرعباس، اهواز و برخی کلان شهر‌ها تصریح کرد: ایجاد ظرفیت‌های فرهنگی در کنار فریضه عبادی سیاسی نماز جمعه مانند ایجاد ظرفیت‌هایی برای کودکان و نوجوانان قابل تقدیر است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه نقش محوری ائمه نماز جمعه جز در موارد معدودی کم رنگ شده افزود: اتفاقی مثل پیگیری مشکلات کارگران آذراب را که توسط امام جمعه عراق انجام شد، در بین حدود ۹۰۰ امام جمعه کشور کمتر می‌بینیم.

وی با تاکید بر اینکه ائمه جمعه نباید صرفا در روز جمعه امام باشند؛ بلکه نیاز است متولی ارتباط مردم و مسئولان باشند، اضافه کرد: مانند امام جمعه اهواز کم دیده می‌شود که کنار فاضلاب نماز بخوانند تا مشکل مردم حل شود.

اسدی در پایان خاطر نشان کرد: باید سازوکاری مشخص شود که ائمه جمعه ملزم به استفاده از مشاوران رسانه‌ای و سیاسی شوند همچنین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه باید نقش اساسی خود را ایفا کنند تا شاهد این موضوع نباشیم که این ستاد تبدیل به صف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044744

وب گردی

وب گردی