طرح هر مسجد یک حقوقدان در کاهش میزان ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار است

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان، از طرح‌های بسیار مهم در روشنگری، آگاهی‌دهی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم می‌باشد که به کاهش میزان ورودی پرونده‌ها در محاکم قضایی کمک می‌نماید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری استان اردبیل ضمن تبریک روز بسیج حقوقدانان گفت: یکی از عوامل اصلی موفقیت حقوقدانان اشرافیت بر موضوعات در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است؛ لذا زمانی که این علم و اشرافیت با تفکر و روحیه بسیجی همراه باشد، سدی محکم در برابر هجوم دشمنان و کلید اصلی موفقیت و پیشرفت کشور خواهد بود.

وی با انتقاد از برخی سازمان‌ها و دستگاه‌های تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز گفت: متاسفانه برخی از این سازمان‌ها و نهادها از این روحیه و تفکر بسیجی فاصله گرفته‌اند و این فاصله گرفتن خود موجب بسیاری از مشکلات در کشور شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به نقش بسیج در محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال و تولید گفت: دستگاه قضایی استان بر اساس همین رویکرد، اقدامات بسیار مطلوبی در حوزه حمایت از تولید و اشتغال داشته است به طوری که با تلاش‌های صورت گرفته با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهادها توانسته است ۲۴ واحد تولیدی غیرفعال را با حمایت‌های قضایی خود دوباره فعال نماید که کارخانه ذوب آهن اردبیل یکی از بزرگترین و مهمترین آن است.

عتباتی تقویت و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر و نیز پرهیز از بی‌تفاوتی در مقابله با فساد را از مهمترین کارکردهای دیگر بسیج عنوان کرد و گفت: نقش بسیج در سالم سازی مراودات اجتماعی بسیار مهم است لذا فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از مولفه‌های سالم‌سازی مراودات اجتماعی در جامعه باید با اثرگذاری قشر بسیج به نحو مطلوب گسترش یابد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه با قدردانی از عملکرد سازمان بسیج حقوقدانان طرح هر مسجد یک حقوقدان را از طرح‌های بسیار مهم در روشنگری، آگاهی‌دهی و افزایش اطلاعات حقوقی مردم عنوان نمود که می‌تواند ضمن افزایش سرمایه‌های اجتماعی به ویژه در مناطق کم‌برخوردار و محروم به کاهش میزان ورودی پرونده‌ها در محاکم قضایی کمک کند.

استفاده از ظرفیت کمیته صلح و سازش به منظور ترویج فرهنگ گذشت و ایثار در جامعه و فعالیت‌های اقناعی و پرهیز از اقدامات منفعلانه از دیگر تاکیدات رئیس کل دادگستری استان در این مراسم بود.

سخنرانی سردار بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) اردبیل در مورد نقش بسیج و حماسه‌آفرینی آن در طول هشت سال دفاع مقدس و نیز تجلیل از تعدادی از حقوقدانان بسیجی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مراسم قشر بسیج حقوقدانان اردبیل با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل، فرمانده سپاه استان اردبیل و جمعی از حقوقدانان بسیجی در محل دادگستری استان اردبیل برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044752

وب گردی

وب گردی