نفوذ علوم انسانی غربی، عامل اصلی عدم تاثیرگذاری قرآن در دانشگاه است/ نیازمند استارتاپ‌هایی برای تاثیرگذاری بیشتر قرآن در نوجوانان و جوانان هستیم

معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: یکی از علل عدم تاثیرگذاری قرآن بر جامعه دانشگاهی، نفوذ علوم انسانی غربی است. ما نتوانستیم در برخی علوم انسانی موفق باشیم و همچنان مکاتب و منابع غربی در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، حجت الاسلام محمدمهدی صالحی معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت که در واحد شیراز برگزار شد درباره اثرگذاری قرآن در زندگی انسان گفت: بسیاری از تصمیمات انسان‌ها بین شر و خیر بوده و تشخیص خیر، نیازمند مهارت است که اگر این مهارت شکل نگیرد دچار فتنه‌های درونی و بیرونی می‌شویم و باید بدانیم در آشوب‌های فردی و اجتماعی به کجا پناه ببریم و قطعا قرآن بهترین پناهگاه و کتاب هدایت بشر است.

حجت الاسلام صالحی ادامه داد: انسان در برابر فتنه‌های شخصی و اجتماعی دچار بحران می‌شود و باید در کنار ارتقای کیفیت و کمیت در فعالیت‌های قرآنی به مفهوم و مصداق‌های آن توجه کند و چه کسی بهتر از مبلغان قرآن به‌خصوص دانشجوهای قرآنی در محیط علمی تاثیرگذار خواهند بود.

صالحی با بیان اینکه علی رغم تصویرسازی‌های غلط، برنامه‌های خوب و مفاهیم قرآنی در جامعه علمی توسعه یافته است، افزود: با وجود آمار بالای ۹۰‌درصدی در علاقه‌مندی دانشجویان به قرآن، بسیاری از دانشجویان از این مفاهیم در زندگی فردی استفاده نمی‌کنند و این آمار به ۷۰ درصد تنزل می‌یابد و ما به استارتاپ هایی برای تاثیرگذاری بیشتر قرآن در نوجوانان و جوانان نیاز داریم.

معاون سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه ها ادامه داد: یکی از علل عدم تاثیرگذاری قرآن بر جامعه دانشگاهی، نفوذ علوم انسانی غربی است و ما نتوانستیم در برخی علوم انسانی موفق باشیم و همچنان مکاتب و منابع غربی در دانشگاه ها تدریس می‌شود.

صالحی گفت: پیاده روی اربعین و تکرار در این مراسم معنوی رابطه مستقیمی با سطح تحصیلات افراد دارد و افرادی که دفعات متعدد در این همایش شرکت می کنند عمدتا دانشجوهای دکتری هستند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044777

وب گردی

وب گردی