قرآن کریم نسخه شفابخش رفع مشکلات کشور است

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: قرآن برای شفای جامعه از بیماری‌های روحی و جسمی نازل شد تا درد شناسایی نشود. توصیف دردها و بیماری‌های نفسانی جامعه یکی از وظایف اصلی جامعه دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی قرآن و عترت که در واحد شیراز برگزار شد، درباره اثربخشی قرآن در زندگی انسان گفت: باید به نقطه ای رسید که مشکلات را از لحاظ علمی توضیح دهیم و قرآن شفای دردهایی است که کاملا شناخته شده هستند. گام اول شناخت، درد و بیماری است و این مرحله باید در مراکز علمی انجام شود چون جز دانشگاه و حوزه، جایی برای تبیین و تهذیب نفسانی وجود ندارد.

او اضافه کرد: گاهی در دانشگاه ها گزارش مشکلاتِ کشورهای دیگر را بررسی می‌کنیم و خودمان هنوز مشکلات را نشناختیم گویا برای مشکلات غربی‌ها فکر می‌کنیم و مقاله می‌نویسیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس ادامه داد: دردهای جامعه باید توسط قرآن دوا شود که لزوم آن شناخت کامل موضوع است و این مسابقات مقدمه بهره‌مندی از فیوضات قرآنی است؛ البته رویکرد علمی قوی در دانشگاه‌ها برای بهره مندی از قرآن وجود ندارد که بتوان در همایش‌های قرآنی مشکلات را گرفت.

آیت الله دژکام در خصوص علل عدم تاثیر پذیری جامعه از مباحث قرآنی گفت: مشکل دیگری در جامعه رواج دارد که قرآن را برای تبرک می‌خوانیم؛ اما درمان را از جای دیگری طلب می‌کنیم. البته باید به نسخه قرآن ایمان بیاوریم و به شفای قرآنی باور داشته باشیم که به نتیجه مطلوب برسیم چون اگر به قرآن باور نداشته باشیم نمی‌توان از فیوضات آن بهره‌مند شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044785

وب گردی

وب گردی