مخالفت مسئولان دانشگاه امیرکبیر با برگزاری مراسم تجلیل از خانواده شهید/ تماس حراست با نیروی انتظامی

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر گفت: ویژه‌برنامه یادبود شهادت مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشور و روز دانشجوی بسیج دانشجویی توسط مسئولان و حراست دانشگاه امیرکبیر لغو شد.

محسن اسفندیاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از لغو ویژه‌برنامه یادبود شهادت مجید شهریاری دانشمند هسته‌ای کشور و روز دانشجو توسط مسئولان دانشگاه امیرکبیر خبر داد و گفت: مسئولان خوابگاه گلشن دانشگاه صنعتی امیرکبیر، در اقدامی عجیب علی‌رغم هماهنگی‌های صورت گرفته، مانع از برگزاری این مراسم در خوابگاه شدند.

وی ادامه داد: مسئولان دانشگاه امیرکبیر در حالی مانع از برگزاری برنامه‌ «یک نفر برای تغییر» بسیج دانشجویی شدند که این برنامه قبلا از هیئت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی مجوز گرفته بود.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر اضافه کرد: بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر تصمیم گرفت این برنامه را مقابل خوابگاه گلشن برگزار کند. در این راستا فریدون عباسی رئیس انجمن هسته‌ای ایران و رئیس سابق انرژی اتمی چند دقیقه‌ای سخنرانی کرد که با اطلاع رسانی حراست دانشگاه به نیروی انتظامی، این مراسم هم ناتمام ماند.

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان دانشگاه امیرکبیر بیان کرد: مسئولان با اقدامات بی‌منطق خود حرمت فریدون عباسی را شکستند و مانع از ورود وی به دانشگاه شدند.

به گفته اسفندیاری؛ مسئولان دانشگاه امیرکبیر با لغو برنامه یادبود شهدای هسته‌ای گویا با زنده نگاه داشتن نام شهید مشکل دارند.

این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: حراست دانشگاه امیرکبیر با اطلاع دادن به نیروی انتظامی در واقع حرمت دانشگاه و دانشجو را زیر سوال برده است.

گفتنی است بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر سال گذشته نیز به مناسبت سالگرد شهادت مجید شهریاری مراسمی را برگزار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044810

وب گردی

وب گردی