حمایت باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد از دانش‌‌‌آموزان نخبه/ ارائه امکانات آزمایشگاهی واحدهای مختلف به دانش‌‌‌آموزان

معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: همکاری لازم واحدهای دانشگاهی با بخش دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد در جهت استفاده از امکانات آزمایشگاهی در سطح مناسبی قرار دارد.

سعید سرکاراتی معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد بخش دانش‌‌آموزی در باشگاه و میزان برخورداری دانش‌‌آموزان مدارس سما از امکانات موجود گفت: طرح ایجاد بخش دانش‌‌‌آموزی با پیشنهاد دکتر طهرانچی در باشگاه پژوهشگران دانشگاه آزاد شکل گرفت. وجود مدارس سما به دلیل وابستگی که به دانشگاه آزاد دارند در ایجاد این بخش اثرگذار بوده است.

وی درباره اثرگذاری دانشگاه در مدارس سما تشریح کرد: باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با برگزاری مسابقات در سطح دانش‌‌‌آموزی دانشگاه به دنبال برقراری ارتباط مدارس با دانشگاه بوده و اولین جایی که این ارتباط شکل می‌‌‌گیرد در بخش مسابقات است. در قسمت دانش‌‌‌آموزی مدارس تابستانه را داریم که در واحدهای دانشگاهی تشکیل شده و دانش‌‌آموزان شاخص در این مدارس شرکت می‌‌‌‌کنند.

معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: مسابقات روبوکاپ را هم در بخش دانش‌‌آموزی دانشگاه آزاد داریم؛ که جزو مهم‌‌ترین مسابقات ما در این بخش محسوب می‌‌شود. دانشگاه آزاد در چندین دوره متوالی مجری برگزاری این مسابقات مهم بوده است.

سرکاراتی خاطرنشان کرد: دانشگاه و مدرسه، ارتباط متقابلی با هم دارند و بسیاری از دانشجویان ما که در رشته‌‌‌‌‌های مختلف علوم تربیتی و آموزش ابتدایی فارغ‌‌‌التحصیل شده‌‌اند، در مدارس سما مشغول به کار می‌‌شوند. این امر نشان‌‌‌‌دهنده ارتباط تنگاتنگ بین دانشگاه آزاد و مدارس سما است.

وی درباره بهره‌‌‌مندی دانش‌‌‌آموزان سما از امکانات آزمایشگاهی موجود در واحدهای دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همکاری لازم واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد با بخش دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی به‌ویژه در بخش مدارس تابستانه برای دانش‌‌آموزان نخبه در جهت استفاده از امکانات آزمایشگاهی در سطح مناسبی قرار دارد.

معاون دانش‌‌آموزی باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای استفاده دانش‌‌‌‌‌آموزان نخبه مدارس سما که در باشگاه‌‌‌‌ پژوهشگران دانشگاه آزاد عضویت دارند، آزمایشگاه‌‌‌‌های مختلف زمین‌‌شناسی و زیست‌‌‌‌‌شناسی داریم. کلیه دانش‌‌‌‌‌آموزان مدارس هم از طریق پژوهسرای دانش‌‌‌آموزی می‌‌‌‌توانند از امکانات موجود بهره‌‌مند شوند. این پژوهسراها عمدتا در واحدهای دانشگاهی مستقر هستند که علاوه بر دانش‌‌آموزان مدارس سما به کلیه دانش‌‌آموزان سراسر کشور، خدمات علمی و پژوهشی ارائه می‌‌کنند.

سرکاراتی تاکید کرد: فعالیت پژوهشی ما در مدارس سما بر محور علوم انسانی با هدف حل مسائل و چالش‌‌‌های موجود در این حوزه قرار گرفته است. حل مسائل در حوزه علوم انسانی برای دانش‌‌آموزان راحت‌‌تر از حوزه‌‌های فنی و مهندسی خواهد بود. با توجه به تجربه کمتر و نقاط ضعفی که در حوزه علوم انسانی در کشور وجود دارد، کار سخت تری پیش رو داریم که احتیاج به برنامه‌‌‌ریزی صحیح دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044816

وب گردی

وب گردی