جلسه گفتگو با عنوان پرسمان فرهنگی با مشارکت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

جلسه گفت و گو با عنوان پرسمان فرهنگی با مشارکت پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در واحد لاهیجان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهاد امام جمعه، مدیر گروه نظریه های فرهنگی پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه فضای فکری قالب در محیط دانشگاه می بایست، بازسازی و نگرشی تازه و جدید در آن ایجاد شود، ادامه داد: موضوع مددکاری اجتماعی جا دارد با رویکرد علمی ، معرفتی ، جامعه شناسی و با استفاده از مباحث فرهنگی و میان رشته ای مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه، دانشگاه را فرصتی برای اساتید ، کارکنان و دانشجویان دانست و ادامه داد: هویت و اقتدار معنوی در دانشگاه می بایست پرورش و رونق یابد ، پست‌ها ، عناوین ، درس و مشق ها در دردانشگاه فرصتی است که از آن برای تعالی استفاده کنیم.

وی کارکرد مددکاری را مهم دانست و ادامه داد : هر فردی که دچار بحران معنی باشد و در حالات، رفتار سرگردان باشد و نتواند با خود، دانشگاه، بوم و خانواده ارتباط برقرار کند و در سیستم ها، همانند مساجد، دانشگاه‌ها، خانواده، جذب شوند، به مددکاری فرهنگی نیاز دارد.

مدیر گروه نظریه های فرهنگی پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، با بیان اینکه، آدمی که در شان خودش با آدمیت مانوس، باشد، نمی تواند مردم آزار گردد، ادامه داد: افرادی که با خود یگانه، صادق و خلاق نیستند و نتوانند مشکل خود را حل کنند، به کمک نیاز دارند، فرد باید جایگاه خود را در زندگی پیدا کند تا بتواند مشکل خود ، خانواده و جامعه را حل کند.

امام جمعه، با بیان اینکه، اگر جامعه از لحاظ فرهنگی در رنج است، دانشگاه باید رسالت خود را ایفا کند، افزود: اگر جامعه از لحاظ فرهنگی رنج می کشد ، باید دست آن را گرفت. دانشگاهیان، اساتید و معلمان باید به آن کمک کند و اگر ما دانشگاهیان نتوانیم مشکلات خودمان را حل کنیم، هرگز موفق به حل مشکلات جامعه نخواهیم شد.

در ادامه مراسم، فاطمه عزیزآبادی فراهانی، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، هاجر تحریری نیک صفت، صاحب نظر و فعال اجتماعی، عاطفه لرکجوری، مدیر گروه حقوق دانشگاه آزاد اسلامی ، نظریات خود را پیرامون مفاهیم مددکاری فرهنگی بیان کردند.

در پایان نیز برخی از حضار سوالات خود را مطرح نمودند

کد خبر: 1044837

وب گردی

وب گردی