وزیر علوم نقدهای نمایندگان جریان دانشجویی را نادیده گرفت/ آمار‌های اشتباه وزیر درباره پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها

قائم مقام سیاسی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: وزیر علوم به سادگی تمامی انتقادهای نمایندگان جریان دانشجویی را نادیده گرفتند و جواب قانع کننده‌ای برای صحبت‌ها و نقدهای دانشجویان نداشتند.

محمدرضا محمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دیدار منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تشکل‌های دانشجویی بیان کرد: وزیر علوم مانند سایر مسئولان دولتی به مناسبت روز دانشجو با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دیداری نمادین داشت.

وی مسائل مالی و بودجه تشکل‌های دانشجویی را عامل مشترک سخنان تمامی نمایندگان دانشجویی دانست و گفت: وزارت علوم، تمایل دارد با عدم تخصیص بودجه به تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه و اتحادیه‌ها فعالیت دانشجویان را به حداقل برساند.

قائم مقام سیاسی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره زمان جلسه عنوان کرد: نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به کوتاهی زمان و مختصر بودن جلسه انتقاد داشتند؛ زیرا وزیر علوم به عنوان نفر اول آموزش عالی کشور که متصدی مستقیم تشکل‌های دانشجویی است نباید با فاصله زمانی بسیار و مختصر برگزار شود.

محمدی ادامه داد: نماینده تشکل‌های دانشجویی نیز مباحثی درباره سیاست‌های دولت بیان کردند که وزیر علوم سیاست‌های دولت را مناسب و انتقاد دانشجویان را ناصحیح دانست.

محمدی بیان کرد: نماینده‌های اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اقدامات دولت در ایجاد ناآرامی‌ها را عمدی دانستند و بیان کردند که دولت بازی را شروع می‌کند که بازنده آن کل نظام است؛ اما غلامی صحبت‌های دانشجویان درباره دولت را بدبینانه دانست.

وی اضافه کرد: جلسه وزیر علوم با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی با محتوای فرهنگی و سیاسی برگزار شد و کمتر مباحث علمی و پژوهشی در این جلسه مطرح شد.

قائم مقام سیاسی انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: وزیر علوم به سادگی تمامی انتقادهای نمایندگان جریان دانشجویی را نادیده گرفتند و جواب قانع کننده‌ای برای صحبت‌ها و نقدهای دانشجویان نداشتند.

محمدی با انتقاد از آمارهای نادرست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دریاره حوزه علم و پژوهش عنوان کرد: غلامی در برابر انتقادهای دانشجویان از رکود علمی در کشور، آمارهای نادرست و نامتجانسی اعلام کرد که همین آمارهای اشتباه نیز مورد انتقاد دانشجویان قرار گرفت؛ زیرا با واقعیت‌های علمی دانشگاه در تضاد بود.

وی با اشاره به نشریات دانشجویی بیان کرد: بنده با صدای بلند به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هشدار دادم اگر معاونت فرهنگی این وزارتخانه در عملکردش با نشریات دانشجویی تغییراتی ایجاد نکند، قطعا چالش‌ها و مشکلاتی که در انتخابات اردیبهشت و خرداد رخ داد، بازهم تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044838

وب گردی

وب گردی