دیدار وزیر علوم با دانشجویان تشریفاتی بود/ وزیر وقت کافی برای پاسخ به سوالات نمایندگان دانشجوها را نداشت

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برابر تمامی صحبت‌ها و انتقادات تشکل‌های دانشجویی نبود وقت برای توضیح به سوالات را مطرح کرد که در نهایتا مورد اعتراض دانشجویان حاضر در جلسه قرار گرفت.

توحید تقی‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره دیدار وزیر علوم، فناوری و تحقیقات با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی به مناسبت روز دانشجو بیان کرد: این دیدار جلسه‌ای کاملا تشریفاتی بود که وزیر علوم به هیچ کدام از پرسش‌های دانشجویان پاسخ مناسبی نداد.

وی ادامه داد: جامعه دانشگاهی کشور نیازمند فضای پویا و پرنشاط است که تشکل‌های دانشجویی به عنوان قشر فرهیخته پرچم‌دار ایجاد این فضا در دانشگاه‌ها هستند.

دبیر تشکیلات اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان بیان کرد: به وزیر علوم اعلام کردیم که مسئولان دانشگاهی با کارشکنی‌ها در فعالیت‌ و مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی باعث ایجاد رکود و بی‌تحرکی در دانشگاه‌ها می‌شوند.

وی با انتقاد از انتصاب‌های سیاسی عنوان کرد: عزل و نصب روسای برخی از دانشگاه‌های کشور در چند سال اخیر متاسفانه با در نظر گرفتن قابلیت‌ و کارنامه فعالیت افراد نیست، بلکه بیشتر مناسبات سیاسی در نظر گرفته شده است.

تقی‌زاده بیان کرد: جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه‌های کشور براساس سازوکار مناسبی انجام نمی‌شود و بیشتر سلایق افراد در جذب استادان اثرگذر است.

این فعال دانشجویی افزود: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در برابر تمامی صحبت‌ها و انتقادات تشکل‌های دانشجویی نبود وقت برای توضیح به سوالات را مطرح کرد که در نهایتا مورد اعتراض دانشجویان حاضر در جلسه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: نمایندگان تشکل‌های دانشجویی حاضر در جلسه به دیدار نمادین وزیر علوم با دانشجویان اعتراض کردند و گفتند اگر وزیر علوم وقت کافی ندارد همین یک جلسه در سال را با دانشجویان برگزار نکند؛ زیرا این جلسه هیچ حاصل و ثمره‌ای برای جریان دانشجویی ندارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044840

وب گردی

وب گردی