ایجاد صندوق فراستارگان در دانشگاه آزاد اسلامی با بودجه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: صندوق فراستارگان با هدف حمایت از طرح‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد رشت، سیداحسان شیرنگی مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در همایش فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان که با محور تبیین سیاست‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی واحد رشت برگزار شد، گفت: صندوق فراستارگان با هدف حمایت مؤثر از طرح‌های پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یک مرکز علمی پیشرو که مدتی است به‌صورت مشخص به سمت دانشگاه‌های نسل سومی حرکت کرده است با بودجه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

وی اهداف و برنامه‌های دانشگاه در حوزه پژوهش و فن‌بازارها را یادآور شد و عنوان کرد: آموزش و ترویج تفکر خلاقانه و نوآورانه از مهم‌ترین مأموریت‌های این نهاد در راستای تحقق بند پنج سیاست‌های کلی علم و فناوری است.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معاونت فناوری دارای پنج بخش مجزاست، افزود: معاونت آموزش و فناوری واحد شتاب‌دهنده‌ها، اداره کل کارآفرینی و مراکز رشد، اداره کل تجاری‌سازی و پارک‌ها، اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی و اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری ازجمله این بخش‌ها محسوب می‌شوند.

شیرنگی هدف اداره کل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی را ایجاد فرهنگ تخصصگرایی و مهارت‌افزایی برای هر دانشجو اعلام کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زودتر از دانشگاه‌های دولتی کشور که از بودجه پایدارتر برخوردارند به سمت این هدف راهبردی حرکت کرده است.

مدیرکل اقتصاد دانش‌بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به‌زودی صندوق شکوفایی در این مرکز علمی تشکیل می‌شود، ابراز کرد: برای گام نخست اکنون صندوق فراستارگان را با بودجه اولیه ۵۰۰ میلیارد تومان ایجاد کردیم تا به‌عنوان یک حامی مالی از طرح‌های پژوهشی حمایت شود.

دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت نوآوری حرکت کند

مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه ایجاد پویش کارآفرینی را از اهداف مهم این دانشگاه خواند و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی باید به سمت نوآوری حرکت کند که لازمه تحقق این هدف ایجاد یک زنجیره مشخص و هدفمند برای هدایت طرح‌ها و پروژه‌های پژوهشی تا مرحله درآمدزایی است.

قباد بهزادی‌پور با بیان اینکه مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون به دلیل مأموریت‌های گسترده‌ای که داشته‌اند چندان در کار خود موفق نبوده‌اند، عنوان کرد: برای رفع این مشکل برای بخش پیش رشد، شرکت‌داری و سرمایه‌گذاری به‌صورت مجزا واحدها و قسمت‌هایی را طراحی کرده و مأموریت‌هایی را به آن‌ها محول کردیم.

وی ایجاد و تشکیل پردیس‌های پارک علم و فناوری در تمام شهرستان‌ها را به‌عنوان یک هدف مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در تقسیم‌بندی‌های جدید چالش‌های فناوری مختص اعضای هیئت‌علمی دانشگاه آزاد و پویش‌های کارآفرینی نیز مختص دانشجویان برای ایجاد کسب‌وکارهای کوچک می‌شود.

مدیرکل کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بحث آموزش و اهمیت این موضوع در این مرکز علمی را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: اکنون افزایش رشته تنها راه برای افزایش دانشجو و درآمدزایی برای دانشگاه آزاد اسلامی محسوب نمی‌شود؛ بلکه قصد داریم برای رسیدن به این هدف برندسازی را در دستور کار خود قرار دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044858

وب گردی

وب گردی