ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه امیرکبیر از ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه صنایع در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از دانشگاه صنعتی امیرکبیر، حسین حسینی تودشکی در رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده های حوزه تایر در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این رویداد شروع یک همکاری و مدل فعالیت جدید با صنعت است.

وی با اشاره به اینکه رویداد نوآورانه شناسایی و حمایت از ایده های حوزه تایر با همکاری یک شرکت در حوزه تایر و دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، افزود: سیاست دانشگاه فعالیت در راستای رفع نیازهای صنعت و جامعه است که این رویداد و ادامه همکاری باعث می‌شود تا سیاست دانشگاه با جدیت دنبال شود.

حسینی گفت: دانشگاه صنعتی امیرکبیر از پنج سال گذشته هدف‌گذاری کرده است که به دانشگاه نسل سوم تبدیل شود؛ چرا که این نوع دانشگاه‌ها در حوزه اثرگذاری فناوری در جامعه و صنعت بسیار موثر و برنامه ریزی شده فعالیت می‌کند.

وی بیان کرد: بنابراین در این دانشگاه طی سال‌های گذشته در حوزه تجاری‌سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های متعددی انجام شده است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در ۶ سال گذشته تنها ۱۷ واحد فناور داشتیم؛ اما اکنون این دانشگاه در سه ساختمان و ۵ دانشکده فعالیت‌های نوآورانه و فناورانه را دنبال می‌کند. در حال حاضر ۲۰۰ واحد فناور و شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه صنعتی امیرکبیر فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه نقطه قوت فعالیت موثر و مفید در حوزه ایده پردازی و فناوری فعالیت با بخش خصوصی است، گفت: در دانشگاه همکاری با شرکت ها و صنایع مختلف آغاز شده و اکنون شاهد ایجاد دفاتر تحقیق و توسعه (R&D) شرکت ها و صنایع در دانشگاه هستیم.

حسین حسینی تودشکی تاکید کرد: در حال حاضر 2 شتاب‌دهنده معدنی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر حضور دارند و با دانشگاه همکاری می‌کنند. ایده‌های نوآورانه با کمک صنعت گران عملیاتی خواهد شد؛ بنابراین دانشگاه و صنعت با کمک یکدیگر می‌توانند در این مسیر فعالیت کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: دانشکده های زیادی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر می توانند در حوزه تایر فعالیت کنند که از جمله آنها می توان به دانشکده های مهندسی پلیمر، مهندسی شیمی، شیمی، برق، هوافضا، مکانیک، نساجی و کامپیوتر اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044889

وب گردی

وب گردی