حمایت از طرح‌های دانشجویان برای احیای طرح و نقش فرش دستباف/ پروژه توسعه کسب‌و‌کار فرش دستباف، با مشارکت دانشگاه آزاد اجرا می‌شود

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل گفت: از طرح‌ها و پایان نامه‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برای احیای طرح و نقش فرش دستباف اردبیل حمایت می‌کنیم.

مالک‌اشتر حسنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نحوه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پروژه مشترکی با دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و شرکت شهرک‌های صنعتی در خصوص اجرای پروژه توسعه کسب و کار فرش دستباف استان داریم. در واقع طرح توسعه خوشه کسب و کار فرش دستباف اردبیل با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی دانشگاه آزاد اسلامی و بخش صنعت اجرا می‌شود.

او ادامه داد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی چالش‌ها و مشکلات فرش دستباف اردبیل کار و آسیب شناسی و مشکلات فرش بررسی شد. هیاتی نیز به آلمان فرستاده و همچنین از نمایشگاه‌های کشور آذربایجان بازدید شد. تیم‌هایی در قالب تور تجاری و تولید کنندکان فرش به این کشورها اعزام و مشکلات را بررسی کردند و در نهایت از طریق دانشگاه آزاد اسلامی یک سند راهبردی تنظیم و به استانداری و شهرک‌های صنعتی ارائه شد. در نهایت چالش‌ها، آسیب شناسی و نقاط قوت و ضعف فرش اردبیل بررسی شد.

رئیس اتحادیه تولید‌کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل با بیان این که طرحی نیز در خصوص اشتغال‌زایی فرش داریم ادامه داد: به دنبال این هستیم تا با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل در قالب سرمایه گذار برای اشتغال هزار نفر در کارگاه‌های فرش اردبیل اقدام کنیم.

حسنی همچنین با بیان این که برای دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی یک سری آزمون‌های عملی برگزار می‌کنیم، توضیح داد: دانشجویان در کارگاه‌های ما آموزش می‌بینند. از دانشجویانی که در رشته فرش تحصیل کرده‌اند و پایان نامه آن‌ها در خصوص فرش دستباف است حمایت و آن‌ها را به کارگاه‌ها اعزام می‌‌کنیم تا بعد از گذراندن دوره آموزشی به صورت عملی نیز مهارت آموزی کنند.

او در خصوص چالش‌ها و مشکلاتی که صنعت فرش دستباف اردبیل با آن درگیر است اظهار کرد: در صنعت فرش با چالش‌ها و مشکلات زیادی روبرو هستیم. فرش اردبیل از گنجینه بسیار غنی در طرح ونقشه برخوردار است؛ اما احساس می شود در طراحی فرش باید تغییراتی ایجاد شود. معتقدم طرح و نقشه فرش استان باید احیا شود چرا که از قدیم به صورت سنتی باقی مانده است.

رئیس اتحادیه تولید ‌کنندگان و بافندگان فرش دستباف استان اردبیل تصریح کرد: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی در طرح توسعه خوشه کسب و کار فرش دستباف اردبیل مطالعاتی انجام داده تا این نقشه‌ها به روز شود. البته نیازمند زیرساخت و امکاناتی هستیم و از طرح‌های دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل برای احیای نقشه و طرح حمایت مالی خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044894

وب گردی

وب گردی