نشریات دانشجویی با محتوای غیرکلیشه‌ای تأثیرگذاری بیشتری دارند

مدیر مسئول نشریه دامپزشکان جوان گفت: عوامل مختلفی از جمله محتوای غیرکلیشه ای و کپی نبودن در تأثیرگذاری و دیده شدن نشریات دانشجویی نقش دارند.

شیوا مهدیان مدیر مسئول نشریه دامپزشکان جوان دانشگاه آزاد اسلامی شهر کرد در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عوامل تأثیر گذار بر دیده شدن نشریات دانشگاهی اظهار کرد: عوامل مختلفی می توانند در دیده شدن نشریات دانشگاهی تأثیر گذار باشند که می توان به کلیشه ای نبودن محتوای نشریات و کپی نبودن آن از سایت ها، کانال ها و به طور کلی فضای مجازی، اشاره کرد.

وی افزود: از دیگرعوامل موثر بر دیده شدن نشریات دانشگاهی می توان به جدید و نو بودن موضوعات و محتوای نشریات، فعال بودن دانشجویان در پیدا کردن سوژه های مورد نظر اشاره کرد. مهم ترین نکته آن است که نشریات دانشگاهی باید به صورت بی طرفانه به بررسی مشکلات موجود در داخل دانشگاه بپردازند تا با موانعی در مسیر فعالیت خود روبه رو نشوند.

مدیر مسئول نشریه دامپزشکان جوان دانشگاه آزاد اسلامی شهر کرد درباره دلیل افزایش تعداد نشریات دانشگاهی طی سال های گذشته، تشریح کرد: دلیل افزایش تعداد نشریات طی سال های گذشته می تواند رقابت میان افراد فعال در این حوزه باشد؛ زیرا به راحتی می توان امتیاز فعالیت در این حوزه را دریافت کرد که در نهایت سبب ضعیف شدن نشریات شود. اما مهم ترین نکته آن است که افزایش تعداد نشریات می تواند بیانگر عدم استفاده از منبع مناسب برای انتشار مطالب باشد.

مهدیان ادامه داد: همچنین افزایش تعداد نشریات می تواند سبب کاهش تعداد مخاطبان، عدم تمایل آن ها و در نهایت خسته کننده شدن نشریات شود. لازم به ذکر است افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند تجربه های بسیار خوبی را در حوزه های مختلف کسب می کنند.

وی از مشکلات موجود در حوزه نشریات دانشگاهی خبر داد و گفت: از جمله مشکلاتی که دراین زمینه قرار دارد، بحث بودجه است؛ به این معنا که بودجه بسیار کمی در اختیار فعالان این حوزه قرار می گیرد که بیشتر آن صرف چاپ مجلات می شود. اگرچه بعضی از مواقع این نشریات به صورت فایل در کانال های خود دانشگاه قرار گرفته اند، اما ممکن است بازهم با استقبال خوبی از جانب مخاطبان روبه رو نشوند.

مدیر مسئول نشریه دامپزشکان جوان دانشگاه آزاد اسلامی شهر کرد درباره دیجیتالی شدن نشریات و استفاده از فضای مجازی در این حوزه اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی و در واقع دیجیتالی شدن نشریات دارای معایبی است که می توان به دیده نشدن و در نهایت سبب بی توجهی مخاطبان واقع شود. از مزایای استفاده از فضای مجازی می توان به کاهش هزینه ها در این حوزه اشاره کرد.

مهدیان ادامه داد: وضعیت حمایت های مالی از نشریات دانشگاهی، خوب نیست و در بسیاری از مواقع افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند؛ با هزینه شخصی به چاپ مطالب خود می پردازند. در صورت افزایش بودجه و حمایت مالی بیشتر می توان شاهد موفقیت های خوبی در حوزه نشریات باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044899

وب گردی

وب گردی