برگزاری مراسم گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر

مراسم گرامیداشت ۱۶ آذر و روز دانشجو با همت معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر و همکاری دانشگاه پیام نور، بسیج دانشجویی و بسیج جامعه زنان شهرستان رامسر در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، علیرضا یکرنگی در این مراسم پس از بیان کوتاهی از اتفاقات 16 آذر سال 1332 و نامگذاری این روز به نام روز دانشجو گفت: روز دانشجو، یکی از روزهای پر افتخار در تاریخ ایران بوده و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه پس از مبارزه با ظلم، استبداد و استکبار، چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند.

وی در خصوص نقش دانشگاه و دانشجویان در شکل گیری نهضت روحانیت گفت: جنبش های دانشجویی از سال 42 تا سال 57 که انقلاب اسلامی پیروز شد همه جا دوشادوش روحانیت، فعالیت داشتند در واقع دانشگاه بخشی لاینفک از نهضت روحانیت بوده و پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم حرکت های دانشجویی و حضور و جنبش دانشجویان کاملا مشاهده می شود و این امر نشان می دهد که دانشجویان و دانشگاهیان، از همان ایام در تمام صحنه های حساس کشور حضوری تأثیرگذار داشتند.

یکرنگی تصریح کرد: رسالت امروز دانشجویان در کنار آگاه سازی در هنگام جنگ نرم و مطالبه عدالت، گفتمان سازی در جهت تصمیم سازی مسئولان است و دانشجو باید در جهت بصیرت سیاسی و دینی خود تلاش کند.

سعید عزیزی پژوهشگر علوم روانشناسی خانواده در ادامه ضمن اشاره به تفاوت‌های نسل قدیم و جدید گفت: یکی از مباحث قابل توجه در این دو نسل شناخت چگونگی هوش و یادگیری، قدرت، سرعت و تحلیل مسائل است. هوش یک موهبت الهی است که به سادگی می توان آن‌را تقویت کرد.

وی در خصوص آی کیو و تفاوت های آن با ای کیو گفت: یکی از نشانه های IQ، کنجکاوی و ریسک پذیری بالاست اما مشکل نسل جدید بیشتر EQ بوده در واقع EQ به قدرت کنترل و مدیریت هیجانات و احساسات خود و دیگران گفته می شود که به روابط اجتماعی می انجامد و علمای دین به آن اخلاق اجتماعی می گویند.

عزیزی افزود: دین بر سه پایه است با اخلاق شروع می شود به باورها می رسد و با احکام تمام می شود. زنان در باورهای دینی معجزه اند. در زندگی مشترک باورها به عهده مادر و احکام بر عهده پدر خانواده می باشد.

عزیزی در خصوص مهارت های افزایش EQ گفت: راه های زیادی برای افزایش هوش اجتماعی وجود دارد که از جمله می توان تقدم فعالیت های جمعی بر فعالیت های انفرادی، نداشتن حس مالکیت در خانواده و تقدم دیگران بر خود که از طریق بخشیدن آن چرا که خود دوست دارند به دیگران و پذیرفتن شخصیت انسان ها امکانپذیر است را نام برد.

حافظ کل قرآن کریم و استاد دانشگاه تهران در بیان خصوصیات اخلاقی افراد درون گرا و برون گرا تشریح کرد: افراد درون‌گرا، افرادی عمیق و جدی، رنجور و حساس و دارای زمینه برای استرس و اضطراب هستند که نیاز به تمرکز و تنهایی دارند، این افراد قدرت تمرکز و مانور زیادی روی یک مسئله دارند ولی در مقابل افراد برون‌گرا، افرادی سطحی و راحت و خونگرم، معاشرتی و اهل ارتباطات هستند.

کد خبر: 1044912

وب گردی

وب گردی