آموزه‌های قرآنی مبنای اصلی فعالیت‌های فرهنگی است

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: فعالیت‌های قرآنی در جامعه اسلامی رونق یافته است که این نعمت حاصل ایثارگری‌ها و خون شهداست و باید شکرگزار آن باشیم.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جمعی از مسئولان اجرایی سی‌وچهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، امروز، ۱۳ آذرماه با آیت‌الله سیدعلی‌اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) دیدار کردند.

آیت‌الله دستغیب در این دیدار با تأکید بر اینکه همه هویت ما قرآن و عترت است، اهمیت توجه به آموزه‌های این دو را در دانشگاه‌ها یادآور شد و گفت: دانشگاه مولد انقلاب است.

وی با یادآوری اصول پیروزی انقلاب اسلامی گفت:‌ اصل قیام و حرکت در مبدأ اسلام، صداقت واقعی در گفتار است و اگر دیگران هم آن را نشنوند ما با خدا تکلم می‌کنیم.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت توجه به کارهای فرهنگی گفت: کار فرهنگی یعنی اینکه اگر مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کردند، به جای خودش بازگردانیم و این مسئله باید در برنامه‌ریزی‌ دانشگاه‌ها لحاظ شود.

وی با تأکید بر اینکه قرآن پایه اصلی و اولیه کارهای فرهنگی است، گفت: بحمد الهی فعالیت‌های قرآنی در جامعه اسلامی رونق یافته است که این نعمت حاصل ایثارگری‌ها و خون شهداست و باید شکرگزار آن باشیم.

آیت‌الله دستغیب با بیان اینکه هنوز راه زیادی در این زمینه در پیش داریم، به برگزاری جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان اشاره کرد و گفت: این کار بسیار بزرگی است که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است.

وی با تصریح اینکه هر نوع کمک و خدمتی که لازم باشد برای اجرای این جشنواره ارائه خواهیم کرد، گفت: فضای حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است و می‌توانند از ظرفیت آن استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044924

وب گردی

وب گردی