فضای سیاسی دهه 60 نقدپذیر نبود/ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویی سوپاپ اطمینان دولت  بودند

عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی گفت: در اواخر دهه ۶۰ عده ای تصور می‌کردند که اگر از مسئولان وقت انتقاد کنند، پازل ضد انقلاب را پر کرده اند؛ به همین دلیل فضای سیاسی کشور از آزادی زیادی برخوردار نبود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی خضریان فعال رسانه ای و عضو اسبق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی، عصر امروز در دوره تربیت خبرنگاری ترنج که در باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران برگزار شد، درباره جریان شناسی دانشجویی در تاریخ انقلاب اسلامی، گفت: در اواخر دهه ۶۰ عده ای تصور می‌کردند که اگر از مسئولان وقت انتقاد کنند، پازل ضد انقلاب را پر کرده اند؛ به همین دلیل فضای سیاسی کشور از آزادی زیادی برخوردار نبود و دولت مرحوم هاشمی از این فضا به بهترین شکل استفاده کرد‌.

وی افزود: دولت مرحوم هاشمی از این فضا استفاده کرد و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان را در دانشگاه ها تشکیل و پول زیادی را در اختیارشان قرار داد. در واقع این اتحادیه ها به سوپاپ اطمینان دولت تبدیل شده بودند که کاری به عملکرد روسا و مسئولان نداشتند و هیچگونه انتقادی نمی‌کردند.

خضریان ادامه داد: این اتحادیه ها در بزنگاه های تاریخی، به نفع جریان فکری مرحوم هاشمی عمل کردند؛ متاسفانه این اتحادیه ها در دانشگاه آزاد اسلامی نیز در آن دوره تشکیل شدند و ضربه‌های زیادی را به جریان دانشجویی این دانشگاه وارد کردند.

این فعال رسانه ای گفت: هدف امام خمینی پس از انقلاب اسلامی تبدیل معنویت در جامعه ایران به ارزش مادر بود در این شرایط بود که امام خمینی با وجود تمام سختی های رزمندگان، گفت که خرمشهر را خدا آزاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جنگ نرم، معنویت گرایی از ارزش مادر خارج می‌شود و ما باید تلاش کنیم که معنویت گرایی را در ارزش های اصلی جامعه بنشانیم. جنگ نرم، جامعه ای را در سینما نشان می‌دهد که معنویت بسیار کمی را دارد و لذا ثروت در ارزش مادر می نشیند؛ در این شرایط است که جامعه دوست دارد خود را به سلبریتی ها نزدیک کند و حتی رای خود را با فکر آن ها تطبیق دهد‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044934

وب گردی

وب گردی