رویکرد جدید پژوهشی دانشگاه، حل مسائل صنعت و جامعه است

نشست راهبری پژوهشی واحدهای منطقه ۴ (استان های قم، مرکزی، همدان و قزوین) دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست ضمن تشریح حرکت پژوهشگاه و شبکه‌ آزمایشگاهی دانشگاه به سمت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت و ارزیابی؛ سلسله نشست‌های راهبری پژوهشی مناطق دانشگاه آزاد اسلامی را تدبیری مناسب از سوی بابک نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه در راستای اهداف و رویکرد‌های نوین دکتر طهرانچی دانست.
علیرضا رضایی در ادامه به توضیح چشم انداز، اهداف، ماموریت‌ها و ساختار پژوهشگاه پرداخت و با توضیح در خصوص رویکردها و اهداف پنهان آیین نامه‌ها و بخشنامه‌های جدید پژوهشی، بازبینی، به روز رسانی و تدوین بخشنامه‌ها و آیین نامه‌های جدید را متناسب با رویکردهای جدید و در راستای رفع نیازهای جامعه و صنعت در چارچوب نگاه کاربردی و حل المسایلی دانست که تبلور آن را می‌توان در طرح پایش و پویش و مدارس عالی مهارتی مشاهده کرد.
دکتر رضایی حوزه دیپلماسی علمی را در راستای ضرورت تقویت نگاه برون سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح ملی و بین‌المللی از ابتکارات هیات رئیسه این دانشگاه در جهت عملیاتی نمودن اسناد بالادستی آن، به ویژه سند جامع روابط علمی جمهوری اسلامی ایران، سند دانشگاه اسلامی و... دانست.
وی با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط میان دانش و قدرت که در این بیانیه آمده، دیپلماسی علمی را نقطه اتصال دانش و قدرت تحلیل عنوان کرد.
مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی ضمن تشریح رویکردهای نوین این دانشگاه در چارچوب زیر مجموعه‌های اداره کل دیپلماسی علمی شامل ماموریت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت- طرح‌های پژوهشی (درون، مشترک و برون دانشگاهی)- شیوه حمایت از نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان خارج از دانشگاه- و اهداف و خواست‌های ستادی دانشگاه از واحدهای دانشگاهی در چارچوب دیپلماسی علمی پرداخت.
دکتر رضایی با توضیح نکات کلیدی مساله ساز در بخشنامه‌های قبلی به موارد جدید و تسهیلات جاری در بخشنامه‌های جدید پرداخت و تصریح کرد: با توجه به سیاستگذاری‌ها و اقدامات جاری مدیریت کنونی دانشگاه، آینده دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار امیدوار کننده می‌دانم.
شایان ذکر است؛ نشست راهبری منطقه‌ای پژوهشی منطقه ۴ با حضور معاونان پژوهش و فناوری، مدیران ارتباط با صنعت، روسای مراکز خدمات آزمایشگاهی استان‌های قزوین، همدان، مرکزی و قم در قزوین در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044941

وب گردی

وب گردی