کمک هزینه دانشجویان دولتی تحت پوشش بهزیستی ۱۶ آذر واریز می شود

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: کمک هزینه دانشجویان دانشگاه های دولتی تحت پوشش بهزیستی از ۱۶ آذر هر ترم به صورت منظم، متمرکز و الکترونیکی روی کارت بانکی آنها شارژ و واریز می شود.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در نشست صمیمانه با دانشجویان نخبه کشور افزود: این کمک هزینه برای دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا از ۴۰۰ هزار تومان تا 2 میلیون تومان متغیر است.

وی با اشاره به ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر آموزش عالی رایگان برای آنها، ادامه داد: شهریه دانشگاه آزاد اسلامی برای دانشجویان دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی تا پایان مقطع کارشناسی ارشد رایگان است که ۸۰ درصد آن را بهزیستی می پردازد و ۲۰ درصد بقیه مشمول تخفیف دانشگاه آزاد اسلامی می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد شهریه این دانشجویان در دانشگاه های پیام نور و علمی -کاربردی نیز پرداخت می شود.

قبادی دانا گفت: در حال حاضر ۳۲ هزار و ۵۰۰ دانشجوی تحت پوشش بهزیستی در دانشگاه های سراسر کشور مشغول تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه امروز حدود ۵۰۰ دانشجوی زیر رتبه هزار داریم، افزود: به نظر می رسد جای کانون ملی نخبگان دارای معلولیت در سازمان بهزیستی کشور، خالی است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ورزشی برای افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: طبق قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، استفاده از خدمات ورزشی دستگاه های دولتی، شهرداری ها و دهیاری ها رایگان است که باید آن را مطالبه کرد تا حقوق حقه افراد دارای معلولیت استیفا شود.

قبادی دانا با تاکید بر ضرورت حضور موثر اجتماعی و برخورداری از تحصیلات و شغل برای افراد دارای معلولیت، افزود: در این زمینه در کشور قانون کم نداریم اما مشکل اینجاست که چه درصدی از قوانین می تواند اجرا شود. اگر قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت که در اردیبهشت ۹۷ با دستور رئیس جمهوری قابلیت اجرایی پیدا کرده، اجرا شود، بسیاری از مشکلات برطرف می شود اما متاسفانه در اجرای قانون ضعف داریم.

وی درباره بنزین برای افراد دارای معلولیت گفت: امیدواریم خبرهای خوبی در این زمینه تا پایان هفته داشته باشیم و سهمیه سوخت به آنان اختصاص یابد. این مساله را از سازمان برنامه و بودجه پیگیری کردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044950

وب گردی

وب گردی