توسعه مهارت‌های حرفه‌ای در کیفی‌سازی مدارس سما الزام‌‌‌آور است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: توسعه مهارت‌های حرفه‌ای به‌منظور کیفی‌سازی مدارس سما مؤثر است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شاهین‌شهر، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان ظهر امروز در نشست مشورتی معاونان آموزش‌های عمومی و مهارتی دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان که به میزبانی واحد شاهین‌شهر برگزار شد درباره دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهین‌شهر اقدامات مؤثری برای توسعه کمی و کیفی آموزشی و پژوهشی انجام شده است.

وی افزود: واحد شاهین‌شهر از ظرفیت‌های مطلوب برای توسعه همه جانبه برخوردار است و همجواری با صنایع برتر استان اصفهان و داشتن راهبردهای خاص از ویژگی‌های آن به شمار می‌رود.

حیدری با اشاره به ضرورت تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تاکید کرد: دهه پنجم انقلاب، دهه ثبات و پایداری انقلاب اسلامی است و دشمنی‌ها و کینه‌توزی معاندان معیار نیست و نمی‌تواند در تعالی انقلاب اسلامی خللی وارد کند.

وی اضافه کرد: مردم فهیم سال ۵۷ با رهبری مرجع تقلید زمان‌شناس، شجاع و بابصیرت، مدل مردم‌سالاری دینی را توسعه دادند و دشمنی‌ها برای جهانی نشدن این مدل در میان ملل دنیاست.

لزوم ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب

مسئول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد استان اصفهان با تأکید بر لزوم ایجاد کارگروه‌های تخصصی برای تحقق اهداف بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب گفتمان سازی، توجه به اقتصاد مقاومتی، صرفه جویی و استفاده از کالای داخلی مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: تولید علم و دانش از دیگر محورهای تأکید شده در این بیانیه است و تولید علم صرفاً معطوف به استادان نمی‌شود و دانشجویان و دانش‌آموزان با استفاده از زمینه‌سازی دانشگاه نیز می‌تواند در تولید علم گام‌های اساسی بردارند.

حیدری اظهار کرد: بومی‌سازی و اهمیت دادن به فناوری و بازآفرینی نهادهای بازآموزی و تربیتی و پژوهشی برای تحقق اهداف بیانیه بسیار مهم و ضروری است.

وی اضافه کرد: در تعلیم و تربیت نیاز به دستورالعمل‌های خاص است و باید با بازنگری در منابع غنی اسلامی به این دستورالعمل‌ها دسترسی پیدا کرد و می‌توان نکات تربیتی را از آموزه‌های قرآن کریم استخراج کرد.

این چهره فرهنگی توجه به مبحث تحکیم خانواده را ضروری برشمرد و خاطرنشان کرد: گرم بودن کانون خانواده به عنوان نقش آفرین در عرصه‌های اجتماعی بسیار مهم است و بدون وجود خانواده منسجم، دل‌ها و ذهن‌ها سرد و تاریک خواهد شد.

وی افزود: در تفکر اسلامی زن به عنوان محور بنیادی خانواده قرار دارد و حضور بانوان در عرصه‌های اجتماعی، علمی و پژوهشی و نقش آفرینی آنان در جامعه باید به نحوی باشد که کانون عاطفه، مهر و محبت و نشر گرمی خانواده از مادران سلب نشود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044960

وب گردی

وب گردی