دیپلماسی علمی نقطه اتصال دانش و قدرت تحلیل است

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط میان دانش و قدرت که در این بیانیه آمده است، دیپلماسی علمی را نقطه اتصال دانش و قدرت تحلیل عنوان کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد قزوین، علیرضا رضایی مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست راهبری پژوهشی واحدهای منطقه ۴ دانشگاه آزاد اسلامی شامل استان‌های قزوین، مرکزی، همدان و قم که به میزبانی واحد قزوین برگزار شد، با تشریح حرکت پژوهشگاه و شبکه‌ آزمایشگاهی دانشگاه به سمت سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، راهبری و نظارت و ارزیابی؛ سلسله نشست‌های راهبری پژوهشی مناطق دانشگاه آزاد اسلامی را تدبیری مناسب از سوی نگاهداری معاون دانشگاه و رئیس پژوهشگاه در راستای اهداف و رویکرد‌های نوین دکتر طهرانچی دانست.

وی به توضیح چشم‌انداز، اهداف، مأموریت‌ها و ساختار پژوهشگاه پرداخت و با توضیح درباره رویکردها و اهداف پنهان آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های جدید پژوهشی، بازبینی، به‌روزرسانی و تدوین بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های جدید را متناسب با رویکردهای جدید و در راستای رفع نیازهای جامعه و صنعت در چارچوب نگاه کاربردی و حل‌المسائلی دانست که تبلور آن را می‌توان در طرح پایش و پویش و مدارس عالی مهارتی مشاهده کرد.

مدیرکل دیپلماسی علمی و همکاری‌های پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: «حوزه دیپلماسی علمی در راستای ضرورت تقویت نگاه برون‌سازمانی دانشگاه آزاد اسلامی در سطوح ملی و بین‌المللی از ابتکارات هیئت رئیسه این دانشگاه در راستای عملیاتی‌کردن اسناد بالادستی آن، به‌ویژه سند جامع روابط علمی جمهوری اسلامی ایران، سند دانشگاه اسلامی و ... است.»

رضایی با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب و ارتباط میان دانش و قدرت که در این بیانیه آمده است، دیپلماسی علمی را نقطه اتصال دانش و قدرت تحلیل عنوان کرد.

وی به تشریح رویکردهای نوین این دانشگاه در چارچوب زیرمجموعه‌های اداره کل دیپلماسی علمی شامل مأموریت‌های مطالعاتی در دانشگاه‌ها، مراکز علمی، جامعه و صنعت، طرح‌های پژوهشی (درون، مشترک و برون‌دانشگاهی)، شیوه حمایت از نخبگان، پژوهشگران و کارآفرینان خارج از دانشگاه و اهداف و خواسته‌های ستادی دانشگاه از واحدهای دانشگاهی در چارچوب دیپلماسی علمی پرداخت.

رضایی با توضیح نکات کلیدی مسئله‌ساز در بخشنامه‌های قبلی به موارد جدید و تسهیلات جاری در بخشنامه‌های جدید پرداخت و تصریح کرد: «با توجه به سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات جاری مدیریت کنونی دانشگاه، آینده دانشگاه آزاد اسلامی را بسیار امیدوارکننده می‌دانم.»

گفتنی است، نشست راهبری منطقه‌ای پژوهشی منطقه ۴ با حضور معاونان پژوهش و فناوری، مدیران ارتباط با صنعت، رؤسای مراکز خدمات آزمایشگاهی استان‌های قزوین، همدان، مرکزی و قم در قزوین در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1044979

وب گردی

وب گردی