آشنایی جوانان و نوجوانان با قرآن، آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن حفظ می‌کند

پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به سی و چهارمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، پیام آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی به مناسبت سی و چهارمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، توسط حجت‌الاسلام مقامی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان فارس در مراسم اختتامیه این جشنواره قرائت شد.

متن پیام آیت‌الله مکارم شیرازی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز تشکیل این جشنواره قرآنی را به همه شما عزیزان، مخصوصاً به دست اندرکاران، مسئولان محترم دانشگاه آزاد اسلامی و همه عزیزانی که در این مجلس باشکوه و نورانی شرکت کرده‌اند را صمیمانه تبریک می‌گویم.

قرآن، کلام نورانی خدا و دستورالعمل جاودانی سعادت بشر و حلقه اتصال تمام مسلمین جهان است. در شرایطی که مسلمین در برابر هجوم بی‌رحمانه دشمنان احتیاج به اتحاد و همبستگی دارند بهترین راه این است که همگی گرد قرآن جمع شوند.

این همان حبل‌الله و رشته محکم الهی است که تمام دل ها را به هم مربوط می­‌کند و در آیه شریفه ۱۰۳ سوره آل عمران به آن دعوت نموده و می‌فرماید: «وَاعتَصمَوا بِحَبلِ الله جَمیعَاً وَ لا تَفَرَّقوُا» اعتصام به حبل‌الله همان تمسک عمومی به تعلیمات این کتاب بزرگ است. این همان نور و هدایتی است که در آیات ۱۵ و ۱۶ سوره مائده به آن اشاره فرموده و می‌گوید :«قَد جاءَکُم مِنَ اللهِ نوُرٌ وَ کتابٌ مُبینٌ یَهدی بِه اللهُ مَن اتَّبَعَ رِضوانهُ سُبُلَ السَّلامِ وَ یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلَماتِ إِلَی النُّورِ»

آری! همه در پرتو هدایت آن از ظلمات پراکندگی، اختلاف، نزاع و کشمکش رهایی می‌یابند و به سرچشمه نور که همان برادری و اخوت اسلامی است باز می‌گردند و از هدایت‌های آن، بسوی علم، دانش، پیشرفت و تعالی بهره می‌گیرند.

آشنایی جوانان و نوجوانان به این کتاب بزرگ آن‌ها را در برابر تهاجم فرهنگی دشمن و تلاش او برای تخریب مبانی اعتقادی و اخلاقی آنان حفظ می‌کند. اینجانب به همه عزیزانی که در این مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند، تبریک می‌گویم.

من مطمئن هستم که شما عزیزان با آشنایی با قرآن و تعلیمات حیات بخش اسلام، راه سعادت و خوشبختی را می‌پیمایید مخصوصا جوانان و نوجوانان عزیز که در سایه قرآن می‌توانند در آینده افرادی دانشمند، پیشگام، پاک، مؤمن و پرتلاش باشند و به کشور خود کمک کنند.

آری آینده کشور به دست با کفایت شما ساخته می‌شود، به شرط اینکه همواره در سایه هدایت‌های قرآن گام بردارید. همه روز آیاتی از قرآن را بعد از نماز صبح بخوانید و درباره معنی آن بیندیشید و محتوای آن را در زندگی خود پیاده کنید تا لذت خوب زیستن، آرامش روح، آسودگی خاطر و پیشرفت و ترقی را بچشید.

من از خدای بزرگ برای همه شما عزیزان، خانواده محترمتان، پدران و مادران و اساتید عزیز شما موفقیت، سربلندی، عزت و سلامت روح و جسم می‌خواهم و امیدوارم همواره در سایه قرآن از همه خطرات جسمی و روحی در امان باشید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

ناصر مکارم شیرازی»

انتهای پیام/

کد خبر: 1044988

وب گردی

وب گردی