اعتمادسازی و خلق ایده‌های برتر؛ حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج، اعتمادسازی و خلق ایده‌های برتر را حلقه مفقوده ارتباط صنعت و دانشگاه عنوان کرد و گفت: توجه بیشتر به مباحث کارآفرینی و مهارت‌افزایی دانشجویان ضروری است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نخستین رویداد شتاب‌دهنده کارآفـرینی و کسب‌وکار نوپا به منظور انتقال تجارب کارآفرینان برتر، آموزش الگوهای موفق، فرایند شکل‌گیری کسب‌وکارهای نوپا به دانشجویان و سایر علاقه‌‌مندان جامعه صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج برگزار شد.

روح‌اله چراغپور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج در این رویداد گفت: کارآفرینی دریچه‌ای از شیوه‌های نوین کسب درآمد را به روی افراد باز می‌کند و نوعی خلاقیت در درآمدزایی به شمار می‌رود که در این میان مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان با هدف جذب و پرورش ایده‌های نوین کارآفرینی در دانشگاه‌ها ایجاد شده‌اند.

وی اضافه کرد: دانشگاه‌ها با ایجاد و توسعه مراکز شتاب‌دهی کسب و کارها، شناسایی دانشجویان و افراد مبتکر دارای ایده‌های نو می‌توانند با در اختیار قرار دادن منابع و حمایت از طرح‌های نوپا برای تجاری‌سازی محصولات و فناوری‌های آنان در عرصه کارآفرینی گام‌های جدی بردارند.

چراغپور عنوان کرد: توجه بیشتر به مباحث کارآفرینی و مهارت‌افزایی دانشجویان در سیاست‌گذاری‌های آموزشی موجب هموارتر شدن مسیر رشد کارآفرینی و مهارت‌افزایی می‌شود و در این راستا دانشگاه آزاد واحد کهنوج با سرمایه‌گذاری و حمایت از ایده‌های نو اعضای هیئت‌علمی و دانشجویان مبتکر، بستری مناسب را در بهره‌برداری و تجاری‌سازی محصولات و تولیدات به وجود آورده است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج، اعتمادسازی و خلق ایده‌های برتر را حلقه مفقوده ارتیاط صنعت، جامعه و دانشگاه دانست و بیان کرد: بین صنعت و دانشگاه در عرصه اقتصادی خلأ ایجاد شده که باید با رایزنی‌های مناسب این خلأ را از بین برد و دانشگاه و صنعت در کنار هم با برنامه‌های مناسب و ایده‌های نو که از علم پژوهشگران و نخبگان دانشگاهی ایجاد می‌شود می‌تواند برنامه‌ها و ایده‌های نو را در مورد صنعت و اشتغال در اختیار افراد قرار دهد و واحد کهنوج در این زمینه سرمایه‌گذاری اصولی داشته باشد تا از این طریق بتوانیم مسیر درآمدزایی و کسب تجارت ایده‌آل را هموار سازیم.

دو اولویت مهم دانشگاه آزاد اسلامی کهنوج در دوره جدید مدیریتی

معاون علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج نیز در این نشست توضیح داد: در دوره جدید مدیریتی دانشگاه آزاد اسلامی دو اولویت مهم را در رأس امور و برنامه‌های دانشگاه قرار داد؛ نخست مسئله فرهنگی و دیگری کارآفرینی و به سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شده که در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند. تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان، راه‌اندازی مراکز رشد و هرآنچه که موجب شود دانشگاهیان از علم خود استفاده کرده و در صنعت موجب ثروت‌آ‌فرینی کنند و این یک پدیده نوظهور برای دانشگاه آزاد اسلامی بود.

عبداله یزدی با اشاره به دانشگاه‌های پیشرفته دنیا در بحث کارآفرینی تصریح کرد: بدون تردید دانشگاه‌های ممتاز جهان از روز نخست چنین جایگاهی را نداشته‌اند و با توجه به چند موضوع توانسته‌اند به این مهم دست پیدا کنند که از جمله آن می‌توان به خودباوری، انتخاب هدف، برنامه‌ریزی صحیح، پیگیری و کوشش در به سرانجام رساندن این برنامه‌ها اشاره کرد.

وی یادآور شد: در این راستا دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج به موازات سایر دانشگاه‌ها در سطح کشور از سال‌های قبل اقداماتی را انجام داده که می‌توان به راه‌اندازی مرکز رشد و شرکت دانش‌بنیان در این واحد دانشگاهی اشاره کرد که در این مدت با کوشش اعضای تیم مرکز رشد ۱۱ هسته فناور و دو واحد فناوری ثبت شده‌اند و چندین محصول تولید شده که آماده تجاری‌سازی و عرضه به بازار است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045040

وب گردی

وب گردی