مسئولان دانشگاه امام خمینی(ره) برنامه دفتر جامعه اسلامی دانشجویان را بی‌دلیل لغو کردند

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: هیئت نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در نامه‌ای به دفتر جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه مجوز برگزاری برنامه روز دانشجو را لغو کرد.

امیرمحمد زارعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز از لغو برنامه‌های روز دانشجو دفتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین خبر داد و گفت: مسئولان این دانشگاه بدون هیچ دلیل قانع کننده‌ای ویژه‌ برنامه روز دانشجو با عنوان «بایدها و نبایدهای مجلس یازدهم» را لغو کردند.

وی اضافه کرد: هیئت نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در نامه‌ای به دفتر جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه مجوز برگزاری برنامه را لغو کرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: تاسف‌بار است که در حال حاضر در دانشگاهی که مزین به نام حضرت امام است؛ شاهد تک صدایی در دانشگاه باشیم و سیستم مدیریتی دانشگاه با هر بهانه‌ای فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی انقلابی را محدود کند.

حمایت مسئولان دانشگاه امام خمینی(ره) از جریانات سیاسی خاص

وی با انتقاد از عملکرد مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین عنوان کرد: مسئولان دانشگاه تنها در راستای التهاب در فضای دانشگاه آن هم به عمد، با جریانی همسو هستند و همکاری بیشتری دارند که در سال‌های نه چندان دور از هیچ کوششی برای لطمه به کشور دریغ نکردند.

زارعی اضافه کرد: در مدت اخیر افرادی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین با همکاری و چراغ سبز مسئولان دانشگاه حضور یافته‌اند که کارنامه عملکردشان سرشار از ساختارشکنی، قانون‌گریزی و دروغ و اتهام به نظام است.

این فعال دانشجویی با اشاره به حضور افراد و سیاسیون نقش‌آفرین در اتفاقات سال 88 در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بیان کرد: درحالی شخصیت فعال در اغتشاشات فتنه ۸۸ مجوز حضور در دانشگاه را گرفته، که هیئت نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دانشگاه مانع از حضور شخصیت‌های مدنظر تشکل‌های انقلابی به عنوان سخنرانی شده‌اند.

عملکرد خلاف قانون مسئولان دانشگاه امام خمینی(ره) با فعالان دانشجویی

وی اضافه کرد: رفتار دوگانه و برخورد‌های جناحی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین بسیار شدت گرفته است تا جایی که هیئت نظارت بر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی برخلاف قانون و بدون هیچ دلیل با برگزاری برنامه جامعه اسلامی دانشجویان این دانشگاه مخالفت کرد.

به گفته زارعی؛ مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در حال حاضر تنها به سخنرانان حاشیه‌دار اجازه حضور در دانشگاه را می‌دهند. شاید تنها دلیل مخالفت دانشگاه با استادان انقلابی عدم اختلاس چندهزار میلیاردی و حرکت در مسیر آرمان‌ها و اصول نظام است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین ادامه داد: متاسفانه معیار سیستم مدیریتی این دانشگاه در برخورد با تشکل های دانشجویی «میزان وابستگی به جریان و احزاب خاص سیاسی» شده است. که این موضوع مرگ تدریجی تشکل‌های دانشجویی و پویایی محیط دانشگاه را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: رفتار دوگانه سیستم مدیریتی نادرست مسئولان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین، نقض رسالت جامعه دانشگاهی است. مسئولان دانشگاهی بدانند اصرار بر ایجاد فضا برای یک جریان و حزب خاص سیاسی آفت دانشگاه خواهد بود.

زارعی بیان کرد: مسئولان دانشگاه باید به جای دامن زدن به اختلافات سیاسی موجود و سرگرم کردن دانشجویان به احساسات کاذب سیاسی به دنبال حل مشکلات صنفی و علمی عدیده دانشجویان باشند.

این دانشجوی دانشگاه امام خمینی(ره) قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه‌ها حداقل به ظاهر هم شده در روز دانشجو قدری به این جریان اهمیت بیشتری بدهند و با نادیده گرفتن فعالیت‌های آنها یا با سنگ‌‌اندازی مانع از ایجاد فعالیت و نشاط در دانشگاه‌ها نشوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045055

وب گردی

وب گردی