جنبش دانشجویی محافظه کار شده است/ فضایی برای شنیده شدن مطالبه‌های دانشجویان وجود ندارد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بر محافظه‌کار شدن جنبش دانشجویی تأکید کرد و گفت: این امر به فشار‌های واردشده به دانشگاه و کابینه اجرایی کشور مربوط می‌شود.

حمزه دستیار در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره روند عملکرد جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر، گفت: افرادی خارج از تشکل‌های دانشجویی فکر می‌کنند جنبش دانشجویی در طول سال‌های اخیر هیچ پیشرفتی نداشته است که اصلاً این‌گونه نیست.

وی تصریح کرد: فردی که در دوره‌های قبلی عضو جنبش دانشجویی بوده تصور می‌کند عملکردی عالی داشته است؛ اما باید پرسید فعالان دانشجویی دهه 70 یا 80 چه‌کاری انجام دادند که در این چند سال اخیر صورت نگرفته است؟

دستیار درباره مسائل پیش روی جنبش دانشجویی گفت: کشور امروز جمعیتی به‌مراتب بیشتر از سال‌های قبلی دارد و موضوعات جدیدی چون فضای مجازی، سلبریتی پروری و اختصاص تریبون‌های خاص در صداوسیما برای آنها به وجود آمده است. همچنین عقلانیت با توجه به شرایط موجود در برابر جذابیت شکست‌خورده است. مسائل پیش آمده منجر به سخت‌تر شدن کار فعالان دانشجویی شده است؛ اما برای همه آن‌ها راه‌حل‌هایی وجود دارد.

به گفته دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، افرادی به دنبال صحبت‌های عامه‌پسند هستند و از گفتن واقعیت‌های تلخ دوری می‌کنند.

وی با مقایسه نوع بیانیه‌های جنبش دانشجویی در دهه‌های اخیر اظهار کرد: مطالبه‌های فعالان دانشجویی تخصصی‌شده و راه‌حل‌های مناسبی برای مشکلات کشور ارائه می‌دهند.

دستیار بر وجود تریبون‌های قدرت و ثروت در کشور تأکید کرد و گفت: محدودیت‌های ایجادشده منجر به دیده نشدن فعالیت‌های جنبش دانشجویی شده است. فعالان دانشجویی در جای خود قرار ندارند؛ اما نسبت به دوره‌های قبلی عملکرد خوبی دارند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل بر محافظه‌کار شدن جنبش دانشجویی تأکید کرد و گفت: این امر به فشار‌های واردشده به دانشگاه و کابینه اجرایی کشور مربوط می‌شود. دولت خود عامل امنیتی شدن فضای دانشگاه‌ها شده است.

دستیار با تاکید بر ضعیف شدن مرجعیت علمی دانشگاه اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) و شهید بهشتی مراجع علمی دانشجویان دهه‌های ابتدای انقلاب بودند؛ اما افرادی چون حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و رائفی‌پور عهده‌دار این عرصه مهم برای فعالان دانشجویی شدند.

وی بر نبود فضایی برای شنیده شدن مطالبه‌های دانشجویان تأکید کرد و گفت: دولت هیچ‌گونه تجمع دانشجویی را برنمی‌تابد اگر فعالان دانشجویی غیرقانونی دست به اعتراض بزنند مجوزی برای اقدامات ضدانقلاب و معاند کشور می‌شود.

به گفته دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اهمیت دانشگاه در جامعه کاهش یافته و مجموعه‌ای از عوامل دیگر باعث نرسیدن دانشجو به جایگاه خود شده است.

وی درباره وظیفه جنبش دانشجویی در برابر مردم گفت: فعالان دانشجویی باید در فضای غبارآلود ایجادشده از سوی احزاب، دولت یا آشوبگران خواسته‌های به‌حق ملت را پیگیری کنند و دانشگاه را از حالت مصرف‌کنندگی خارج و به جایگاه اصلی خود آورند.

دستیار در پایان با تأکید بر اینکه سوءاستفاده از دانشجو در فتنه‌ها به حداقل رسیده است، گفت: دانشگاه نسبت به آشوبگر واکسینه شده و این موضوع نوید رشد سیاسی را می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045058

وب گردی

وب گردی