مرگ جنبش دانشجویی در بی تفاوت شدن آن نسبت به مسائل جامعه است

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه مرگ جنبش دانشجویی در بی تفاوت شدن آن نسبت به مسائل جامعه است، اظهار کرد: فعالان دانشجویی وارد مرحله جدیدی از حیات خود یعنی مطالبه گری تخصصی شده‌اند.

علیرضا متقی بصیر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به جمله شهید بهشتی مبنی بر اینکه دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا می‌شود، گفت: جنبش دانشجویی در دوره‌های مختلف ضعف‌ها و فراز و فرودهایی داشته اما منفعل نشده است.

وی با تاکید بر اینکه مرگ جنبش دانشجویی در بی‌تفاوت شدن آن نسبت به مسائل جامعه است، اظهار کرد: فعالان دانشجویی وارد مرحله جدیدی از حیات خود یعنی مطالبه‌گری تخصصی شده‌اند. پیگیری مسائلی چون هفت تپه، ماشین‌سازی تبریز، پتروشیمی کرمانشاه و... توسط دانشجویان پیگیری و به سرانجام رسیده که در دوره‌های قبل چنین اقداماتی دیده نشده است.

به گفته مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز، جنبش دانشجویی با گذشت زمان، زمین بازی خود را تغییر داده و به حوزه‌های تخصصی برای پاسخگویی به مسائل موجود در کشور وارد شده است.

متقی بصیر تصریح کرد: جنبش دانشجویی کماکان بر اهداف و آرمان‌های خود باقی مانده بلکه با قوت بیشتری آن‌ها را پیگیری می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا جنبش دانشجویی تا قبل از وقوع اتفاقات مهم در کشور راه‌حل‌های مهمی برای برون رفت از مشکلات ارائه نمی‌دهد، گفت: این موضوع برای همه وقایع نبوده بلکه فعالان دانشجویی بر سر مسائلی چون fatf قبل از بسیاری از گروه‌ها به مسئله ورود کرده و موتور محرک دیگران شده‌اند.

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه در برخی موارد مطالبه‌های موجود به خوبی پیگیری نشده است، خاطر نشان‌کرد: ارتباط نگرفتن مسئولان با دانشجویان دلیل اصلی تحقق نیافتن خواسته‌ها بوده است، اگر قبل از گرانی بنزین با فعالان دانشجویی هماهنگی انجام می‌شد هرگز اتفاقات اخیر و آشوبگری در کشور روی نمی‌داد.

متقی بصیر درباره وظیفه جنبش دانشجویی در شرایط موجود کشور گفت: بیدار کردن جامعه وظیفه اصلی فعالان دانشجویی است چرا که با ورود آن‌ها به جامعه صدای مردم به مسئولان خواهد رسید.

وی درباره نقش جنبش دانشجویی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، گفت: دانشجویان با تبیین قدرت و نقش مهم مجلس توانایی راهگشا بودن برای ملت را دارا هستند. انتخابات پرشور زمانی رقم می‌خورد که مردم از نقش مهم رأی خود در سرنوشت کشور با خبر باشند.

به گفته متقی بصیر تبیین نقش مردم و مجلس از وظایف اصلی جنبش دانشجویی است.

مسئول گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز در پایان درباره روز دانشجو گفت: 16 آذر نماد بیداری دانشجویان و تاثیر گذاری قدت آن‌ها بر جامعه است. این روز یادآور تاثیرگذاری این قشر تحصیل‌کرده در بزنگاه‌های تاریخی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045080

وب گردی

وب گردی