برگزاری اولین دوره مسابقات قانون نویسی در زمینه کسب و کار

رئیس دانشکده حقوق، الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از برگزاری اولین دوره مسابقات قانون نویسی استان اصفهان در زمینه کسب و کار در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد نجف آباد، حجت الاسلام مسعود راعی در حاشیه برگزاری این مسابقه گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد میزبان اولین مسابقات قانون نویسی در استان اصفهان در زمینه کسب و کار است و تلاش می کنیم قطب علمی حقوق منطقه در این واحد دانشگاهی شکل بگیرد.

وی کسب و کارهای اینترنتی را موضوع این مسابقه برشمرد و افزود: امروزه کسب وکارها به سوی دیجتالی شدن حرکت می کنند و متاسفانه قانون جامعی در جهت حمایت از این قبیل کسب وکارها وجود ندارد.

رئیس دانشکده حقوق، الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد حمایت ازحقوق وتکالیف مصرف کنندگان وموسسان کسب وکارهای اینترنتی، کمک به تدوین قانون جامع پیرامون کسب وکارهای اینترنتی، رفع چالش ها ومشکلات موسسان کسب وکارهای اینترنتی و کاهش تخلفات پیرامون کسب وکارهای مجازی را از اهداف برگزاری این مسابقه برشمرد.

وی گفت: قانون نوشته ای مقدس است که احترام به آن رمز سعادت و نجات انسان است و ما نیز متولی امر قانون هستیم و امروز در جمهوری اسلامی ایران، قانون محور همه مباحث قرار می گیرد.

حجت الاسلام مسعود راعی با تاکید بر اینکه اصل چهارم قانون اساسی محور همه قوانین در کشور است افزود: سایر اصول قانون اساسی باید در پرتو این اصل فهم، تفسیر و اجرا شود.

رئیس دانشکده حقوق، الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد پیشرفت، تعالی، رشد و بلوغ فکری در جامعه را از نشانه‌های اجرای قانون دانست و افزود: ما وظیفه داریم پرچم این بلوغ فکری را در کشور به اهتزاز درآوریم و در این مسیر رسالتی عظیم برعهده داریم.

وی افزود: پزشکی و حقوقدانی از مشاغل مهم در برخی از جوامع محسوب می‌شوند و مطابق گزارش‌رسمی برخی از نهادها، تا ۳۰ سال آینده شغل حقوقدانی یکی از بهترین و پردرآمدترین شغل های در دنیا خواهد بود و این به معنی اهمیت نگاه دنیا به مسئله حقوق است.

حجت الاسلام مسعود راعی ایجاد نظم، احقاق حق و ایجاد فرایند عدالت اجتماعی را از دلایل اهمیت حقوق در جامعه برشمرد و افزود: عدالت، پرچمی بی بدیل و قله ای بی نظیر است که همگان آرزوی فتح آن را دارند و در این راستا رسالت بزرگی برعهده ما است.

رئیس دانشکده حقوق، الهیات و معارف اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اشاره به جایگاه والای حقوق خاطرنشان کرد: دانشجویان حقوق چنانچه در طریق علم تلاش نکنند نخواهند توانست پرچم عدالت را برافراشته نگه دارند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045093

وب گردی

وب گردی