محصولات شرکت‌های خلاق سیستان و بلوچستان به اروپا صادر می‌شود

رئیس مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان از صادرات محصولات دانش بنیان این استان به اروپا خبر داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز،فرید شاهمردای با اشاره به استودیوهای حرفه ای تاسیس شده در این مرکز عنوان کرد که شرکت‌های بالنده‌ای در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان رشد کرده‌اند که صنایع دستی این منطقه را به اروپا صادر می‌کنند.

مدیر این مرکز نوآور اظهار کرد: آمار تیم‌ها و شرکت‌های مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق سیستان و بلوچستان قابل توجه است به طوری که علاوه بر 27 شرکت خلاق مستقر در مرکز نوآوری صنایع خلاق، 23 تیم جوان نیز مستقر هستند که در زمینه‌های مختلف صنایع خلاق فعالیت دارند.

وی ضمن اشاره به تلاش‌های انجام گرفته برای ایجاد محیطی حرفه‌ای در مرکز افزود: در بخش صنایع دستی و هنرهای دستی 14 شرکت و تیم، در بخش معماری و طراحی شهری 12 تیم و شرکت، در بخش تولید محتوا و انیمیشن 9 تیم و شرکت، در بخش فناوری‌های شهری و اجتماعی 7 تیم و شرکت در مرکز نوآوری صنایع خلاق مستقر هستند و این آمار با یک شیب منطقی در حال افزایش است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای استان سیستان و بلوچستان مانند گردشگری و صنایع دستی، تصریح کرد: در این مدت نسبتاً کوتاه، تعدادی از شرکت‌های خلاق توانسته‌اند، دستاوردهای خوبی کسب کنند. شرکت سوچن که در این مرکز رشد کرده است، موفق شده ایجاد دفتری در شهر لیون فرانسه، برای صنایع دستی زیبای استان، بازاریابی کند.

شاهمرداری گفت: انواع صنایع دستی سوزن دوزی شده استان مانند کیف، پیراهن،... مورد توجه مشتریان اروپایی قرار گرفته است. ایجاد یک سایت سه زبانه و بازاریابی به روش‌های مدرن نیز در موفقیت صادرات صنایع دستی موثر بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045124

وب گردی

وب گردی