دانشجو همواره محور اصلی نقش‌آفرینی تحول‌گرایانه بوده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت روز دانشجو پیامی صادر کرد و دانشجو را محور اصلی نقش‌آفرینی تحول‌گرایانه دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو پیامی صادر کرد

سعید نمکی در این پیام با بیان این که امروز بیش از همیشه، ایران نیازمند شنیدن صدای حق‌طلبانه دانشجویان در دفاع از مرزهای پاکیزگی، عدالت‌گستری و آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است، نوشت: با ژرف‌نگری در تحولات دهه‌های اخیر کشورمان، نقش تأثیرگذار دانشگاه را در همه دگرگونی‌ها می‌توان دید و دانشجو به عنوان عنصری پویا، متعهد، مطالبه‌گر، آزادیخواه و بیدار همواره محور اصلی در این نقش‌آفرینی تحول‌گرایانه بوده است. در فراز و نشیب‌های تاریخی این سرزمین، صدای دانشجو نه به نیت بازتاب تمناها و فقدان‌های روزمره‌اش؛ بلکه رساندن پژواک دردمندی جامعه‌اش و مطالبات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم کشورش به گوش همگان بوده است. ایستادگی دانشجو و دانشگاهیان در سال‌های قبل و پس از انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و روزگار فشار تحریم‌های ظالمانه و گره‌گشایی از مشکلات مردم، نماد گویایی از این ادعاست.

در ادامه پیام نمکی ذکر شده است: در ایامی که بیرحمانه همه راه‌ها را بر ملت ایران بسته‌اند تا در تأمین اصلی‌ترین نیازهایش فرو ماند، بیش از پیش همگان محتاج نقش‌آفرینی دانشجو و دانشگاه در راستای خودکفایی ملی و ارائه راهکار برای برون‌رفت از این شرایط سخت و دشوارند و دانشجو و دانشگاهی نیز بیش از گذشته نیازمند همدلی، وفاق و درک شرایط این ایام حساس در تاریخ کشور است.

در بخش دیگری از متن پیام وزیر بهداشت آمده است: به عنوان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان عزیز و دانشگاهیان ارجمند در سراسر کشور و فرزندان برومند سرزمینم که با عشق بازگشت به میهن و خدمت به نیازمندان کشورشان در جغرافیای پراکنده جهان با مشقت به تحصیل علم مشغولند، ایمان دارم که با همدلی و وفاق بین دانشجویان، استادان، هیئت رئیسه دانشگاه‌ها و مدیران ارشد نظام سلامت و آموزش علوم پزشکی می‌توانیم با جامعه‌محور کردن آموزش و استفاده از ظرفیت نیروی عظیم دانشجویی در عرصه‌هایی چون تحول در شیوه زندگی، گسترش عدالت در سلامت، کاهش مرگ‌ومیر ناشی از بیماری‌های واگیر و غیرواگیر، استقرار هر خانه به‌عنوان یک پایگاه سلامت و جلب مشارکت 20 میلیون سفیر سلامت از بطن جامعه گام‌های مؤثری برداریم.

در پایان وزیر بهداشت نوشته است: به نفع تبعیض و استحکام شایسته‌سالاری در دانشگاه همت گماریم، زیرساخت‌های آموزشی و رفاهی دانشگاه‌ها را توسعه دهیم. با تغییر ساختار، مجموعه‌ای چابک‌تر برای اعتلای آموزش و پژوهش فراهم کنیم، دانشجو را نه به عنوان ابزار؛ بلکه به مثابه اصلی‌ترین رکن مؤثر در اداره امور دانشگاه و نظام سلامت به مشارکت و همراهی بطلبیم، در پذیرش دانشجو استعداد ذاتی و تلاش بی‌وقفه را بر رانت‌جویی و فرصت طلبی و در ارتقای استادان، دانش، صداقت، وطن‌دوستی، تلاش در تربیت دانش‌آموختگان ماهر و متعهد و گره‌گشایی از مشکلات کشور را بر ویترین‌آرایی بی‌محتوا ترجیج دهیم و با هم در ساخت ایرانی آزاد، آباد و سرافراز بکوشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045139

وب گردی

وب گردی