دانشجو، ذاتی مواج دارد و نمی‌تواند بدون تحرک باشد

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: دانشجو، ذاتی مواج دارد و نمی‌تواند بدون تحرک باشد. اگر‌ تحرک دانشجو گرفته شود، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فرهاد دژپسند در همایش بژرگداشت روز دانشجو که امروز شنبه 16 آذرماه 98 در دانشگاه الزهرا (س) برگزار شد، اظهار کرد: دانشجو، ذاتی مواج دارد و نمی‌تواند بدون تحرک باشد. اگر‌ تحرک دانشجو گرفته شود، هیچ فایده‌ای نخواهد داشت؛ اما باید کاملاً محققانه عمل و متفکزانه فکر کرد تا بتوانیم به سر منزل مقصود برسیم.

وی درباره روز داشنجو‌ گفت: سه دانشجوی آگاه برای بیان حقوق جامعه ایران، جان خود فدا کردند؛ دوره‌ای که اختناق کودتای سال 1332 تمام جامعه را فراگرفته بود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی خاطرنشان کرد: آن شهیدان در برابر کسانی ایستادند که ظلم آنها مشخص شده بود. برنامه‌ریزی نفت باید توسط دولت اتجام می‌شد؛ اما آمریکا تحمل این کار را نداشت و انگلیس نیز در ادامه راه وارد شد.

دژپسند بیان کرد: انگلیس از هر راهی برای ادامه نداشتن نهضت نفت استفاده می‌برد.

وی با اشاره به سیاست اقتصاد مقاومتی تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: این راهبرد توسط دولت تدوین و بعد به تمام دستگاه‌ها به صورت دستورات اجرایی ابلاغ شد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره عملکرد‌های مثبت دولت در عرصه اقتصاد گفت: کشور امروز در تولید گندم به خودکفایی رسیده همچنین درآمد‌های مالیاتی کشور چند برابر شده است.

دژپسند درباره تدابیر اندیشیده شده برای خودکفایی گندم گفت: کشور به نقطه‌ای رسیده که برای 6 تا 9 ماه ذخیره گندم دارد که این موضوع عملکرد خوبی را از دولت نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: طرح جامع مالیاتی یکی از برنامه‌های مهم اقتصاد مقاومتی است که توسط دولت برای نهایی شدن و به ثمر رسیدن پیگیری می‌شود.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به معاف از مالیات شدن مناطق محروم گفت: ستاری معاون علم و‌فناوری رییس جمهور پیگیری‌‌هایی را برای افزایش دامنه معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش بنیان انجام داده است.

دژپسند در خصوص‌شرایط بد اقتصاد کشور گفت: تلاش‌عایی باید صورت پذیرد تا کشور از این اوضاع خارج شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045145

وب گردی

وب گردی