16 آذر روز حماسه آفرینی دانشجویان در حفظ استقلال و منافع ملی است

رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه ضمن تبریک روز دانشجو در جمع دانشجویان نخبه و برتر واحد کرمانشاه گفت: 16 آذر هر سال یاد آور خاطرات حماسه آفرینی دانشجویان در دفاع از استقلال، عزت و منافع ملی کشور ماست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد کرمانشاه، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه به نقش آفرینی همیشگی دانشجویان در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و افزود: تسخیر لانه جاسوسی و تقدیم 3 هزار شهید دانشجو در سالهای دفاع مقدس همچنین 5 درصد شهدای مدافع حرم از جامعه دانشجویان، همگی نشانگر اهتمام جامعه دانشجویی در استقلال و صیانت از تمامیت ارضی، سیاسی و اقتصادی ایران اسلامی است.

وی در مورد جایگاه دانشجویان در سازندگی نیز تاکید داشت و گفت: 4 میلیون دانشجو در کل کشور وجود دارند که 25 درصد این دانشجویان در مقاطع ارشد و دکتری شاغل به تحصیل هستند و این ظرفیت بزرگی برای نیل به اهداف سازندگی و خلق دانش و استقلال علمی، اقتصادی و فرهنگی است که بطور قطع شتاب رشد علمی کشور را سبب می شود.

امینی جایگاه فعلی کشور را بسیار حائز اهمیت برشمرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر 21 دانشگاه کشور ما جزو بهترین دانشگاه های دنیاست و رشد علمی ما نیز 11 درصد متوسط جهانی است؛ این در حالی است که قدمت دانشگاه های کشور ما به صد سال هم نمی رسد و بسیاری از دانشگاه های غربی قدمتی بین 700 تا 900 ساله دارند.

وی به عدم توجه صحیح به علم و دانش در دوران قاجار و رژیم پهلوی نیز اشاره کرد و گفت: متاسفانه حکام قاجار و رژیم سرسپرده پهلوی در صد سال گذشته بهای چندانی به مساله علم و دانش نمی دادند و آنچه که دست آورد علمی ما محسوب می شود بدون شک در چهل ساله اخیر و پس از انقلاب اسلامی جامه عمل پوشیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه توانمندی و ظرفیت های دانشگاهی امروز ایران را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت: امروز در بخش های مختلف پزشکی، اقتصادی، بیولوژی، کشاورزی و فنی و مهندسی سرمایه های انسانی بسیار خوبی داریم و در گام دوم انقلاب به فرمایش مقام معظم رهبری وظیفه اصلی کشور به دانشجویان و جوانان سپرده شده است و قطعا با این توان بالا آینده ای روشن در انتظار ماست.

امینی به این نکته نیز اشاره کرد که: نباید دست آوردهای علمی امروز کشور را دست کم بگیریم و باید استاد و دانشجو در کنار هم و زنجیر وار، ضمن دفاع از کیان خود آینده ای روشن را برای کشور رقم بزنیم.

در ادامه مراسم مسئول نهاد رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه نیز یکی از اهداف بزرگ انقلاب اسلامی را ایجاد تمدن اسلامی در دنیا ذکر کرد و گفت: تمدن بزرگ اسلامی یعنی این که گستره بزرگ جغرافیایی را با حرکت خود تحت تاثیر قرار دهیم و امروز شاهدیم که تمدن کنونی دنیا تحت تاثر غرب است که به برکت انقلاب در حال کمرنگ شدن است.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جلیلی ادامه داد: امروز دنیا تحت تاثیر آمریکا و تمدن آمریکایی و غربی است یعنی در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی همه کشورها را تحت تاثیر قرار می دهد، البته به فرموده مقام معظم رهبری خروجی این تمدن بمب اتم است که در آن واحد 300 هزار انسان بی گناه را نابود می کند.

وی تمدن اسلامی را تمدن رأفت و مهربانی معرفی کرد و ادامه داد: رسول گرامی اسلام وقتی مکه را فتح و بر دشمنان خود غلبه کرد به جای این که دشمنان را نابود کند و از دم تیغ بگذراند، عفو عمومی اعلام کرد و این به معنای مهربانی و رأفت دین مبین اسلام است. در قضایای اخیر پس از گرانی بنزین نیز شاهد بودیم که مقام معظم رهبری با مهربان و عطوفت عفو عمومی صادر کردند که این برخوردها را در غرب و آمریکا شاهد نیستیم.

جلیلی به این نکته نیز اشاره کرد که: خروجی دیگر تمدن آمریکایی دخالت در قوانین و مدیریت کشورها، کشتن سه دانشجوی معترض به کودتای 28 مرداد و دخالت بیگانه در کشور و امثال این حرکت های دخالت طلبانه است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت: اگر فکر و تمدن غرب امروز در جهان حاکم شده فقط و فقط علت آن قدرت علمی بوده که با آن بر دنیا حاکم شده است .

وی در ادامه افزود: ما 80 هزار نفر عضو هیات علمی داریم که این یک زیر ساخت مهم است، ما توان تولید موشک نقطه زن و امکانات و سلاح های روز دنیا را داریم که این امر نیز از به روز ترین علوم دنیاست و باید به جوان ها و دانشجویان خود اعتماد کنیم تا خود را بیشتر نشان دهند و بتوانیم هدف اصلی انقلاب یعنی تمدن اسلامی را در جهان حاکم کنیم.

در پایان معاون دانشجویی و فرهنگی واحد کرمانشاه به عنوان متولی مراسم روز دانشجو در این واحد نیز گفت: هدف از برگزاری این مراسم بزرگداشت شان و منزلت دانشجویی و جایگاه ارزشمند آن در آینده کشور و تولید است و به فرموده مقام معظم رهبری دانشجو می تواند رکن پیشرفت جامعه تلقی شده و سرمایه اصلی هر جامعه محسوب می شود.

مریم اسلام پناه مهمترین برنامه های روز دانشجو در واحد کرمانشاه را تقدیر از دانشجویان نمونه حوزه آموزش، فرهنگی و ورزشی، نشست صمیمانه با دانشجویان خوابگاه بنت الهدای واحد کرمانشاه ، اکران فیلم سینمایی رد خون در تالار بهمن دانشکده علوم پزشکی با بلیط رایگان جهت دانشجویان، و ارسال پیامک تبریک به همه دانشجویان و نصب پوستر و بنر و تقدیم گل به دانشجویان اعلام کرد.

گفتنی است از دیگر برنامه های ویژه روز دانشجو در واحد کرمانشاه تقدیر از دانشجویان نخبه و برتر با ارائه تقدیر نامه و هدیه همچنین سخنرانی و ارائه نظرات چند دانشجوی نخبه بود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045159

وب گردی

وب گردی