همایش رسالت دانشگاهیان در برابر استکبار جهانی در واحد مشهد برگزار شد

بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه همایش رسالت دانشگاهیان در برابر استکبار جهانی را در روز دانشجو برگزار کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، همزمان با روز دانشجو همایش رسالت دانشگاهیان در برابر استکبار جهانی (بررسی جنایات امریکا علیه جهان اسلام) با حضور دکتر جواد منصوری سفیر سابق ایران در چین و پاکستان و جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در سالن اجتماعاعت مجتمع علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد.

جواد منصوری، سفیر اسبق ایران در چین و پاکستان در این همایش با گرامیداشت روز دانشجو، دررابطه با "مختصات استکبار آمریکایی" به بیان مطالبی پرداخت و گفت: در قرآن کریم در رابطه با دشمن شناسی و راههای مقابله با آن و دوست شناسی و راههای ارتباط با دوستان بسیار تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه 73 خصلت کافران در قرآن آمده است، افزود: شناخت دشمن ضرورت بقاء است، به هرنسبت که دشمن را بیشتر بشناسیم و ابزار مناسب برای مبارزه تهیه کنیم به همان نسبت ماندگاریم.

منصوری زیاده طلبی را از مهمترین ویژگی‌ها و مختصات استکبار برشمرد و گفت: دشمن برای خود محدودیتی قائل نیست و تصرف اموال و سرزمین و جنایاتشان درکشورها توقف ناپذیراست.

نویسنده کتاب ویژگی‌های امپریالیسم با تاکید براینکه عدالت برای دشمنان به دلیل اینکه به خدا و قیامت ایمان ندارند، بی معنی است، تصریح کرد: با این انسان ها نمی توان براساس منطق بحث و تبادل نظر کرد چرا که آنها اصلا منطق ندارند.
وی با بیان اینکه نظام سلطه نه تنها برای هیچ ملتی غیر از خودش ارزش قائل نیست بلکه برای ادیان وقانون سایر کشورها نیز احترام قائل نمی شود.

نویسنده کتاب ویژگیهای امپریالیسم تاکیدکرد: امروز پیام اسلام، نظام سلطه جهانی را متزلزل می کند و آنها خود احساس کرده اند که سقوط خواهند کرد.

وزیر اسبق ایران در چین با بیان اینکه آمریکا رفتنی است همانطور که امروز اثری از شوروی نیست، اظهار داشت:« نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا گفته بود که ما نابود خواهیم شد زیرا که به مردم ظلم می کنیم مثل امپراطوری هایی که توسط بردها از بین رفتند و آمریکا که توسط کشورهای جهان سوم از بین خواهد رفت».

وی با تاکید براینکه ما با انقلاب اسلامی وفرهنگ شیعی،رهبری و ولایت فقیه و فرهنگ شهادت تعیین کننده آینده دنیا هستیم، خاطر نشان کرد: به گفته امام(ره) که فرمودند: « ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد».

منصوری با بیان اینکه 16 آذر 32 یک اتفاق معنادار رخ داد و دانشجویان به مستکبران به خصوص امریکا فهماند که ما نمی خواهیم نوکر شما تربیت شویم، تصریح کرد: در طول 5 هزار سال گذشته ایران بدلیل برخورداری از شرایط ویژه ای که دارد همیشه محل درگیری و جنگ بوده و هرکس در دنیا قدرت پیدا کرده تسلط بر ایران را جزء اهداف اصلی اش قرار داده است. بنابراین عقب نشینی، امتیاز دهی و تعامل هیچ فایده ای ندارد.

وی بر راه اندازی کرسی استعمار ستیزی در دانشگاه تاکید کرد و گفت: دانشگاه قبل از اینکه مکانی برای دریافت مدرک و ایجاد شغل باشد باید وسیله ای برای حل مساله باشد.

در این همایش مسعود طاهری لاری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و مشهد و حجت الاسلام مهدوی نسب مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

کد خبر: 1045186

وب گردی

وب گردی