توهین سریال فوق‌لیسانسه‌ها به فرهنگیان/ جایگاه معلم با توهین‌های مکرر تنزل یافته است

دبیر واحد فرهنگی و آموزش جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان انتقاداتی پیرامون سریال فوق‌لیسانسه‌ها مبنی بر توهین به فرهنگیان مطرح کرد و گفت: جایگاه معلم در جامعه و خانواده با توهین‌های مکرر و کتک‌زدن از سوی نقش‌های دیگر سریال تنزل یافته است.

محمد میرزائی علویجه در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پخش سریال طنز فوق‌لیسانسه‌ها از شبکه سوم سیما بیان کرد: متاسفانه صنعت سینما و سریال‌های تلویزیونی در سال‌های اخیر، طنز را با شوخی‌های سخیف و زننده اشتباه گرفته است.

وی با بیان اینکه به بهانه طنز نمی‌توان با هر شغلی شوخی کرد، گفت: نویسندگان، تهیه‌کنندگان و کارگردانان فیلم و سریال‌ها گمان می‌کنند با طنزهای بی‌محتوا می‌توانند غیر مستقیم به یک حوزه خاص نقد وارد کنند، در حالی که نقد با طنزهای ویرانگر و توهین تفاوت دارد.

توهین سریال فوق لیسانسه‌ها به معلمان

دبیر واحد فرهنگی و آموزش جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان ادامه داد: سریال طنز فوق لیسانسه‌ها که قسمت پایانی آن چند روز پیش از آنتن شبکه سوم سیما پخش شد، حاوی توهین‌های بسیاری به اشخاص یا مشاغل خاص بود، این موضوع مورد پسند هیچ مخاطبی نیست.

وی با اشاره به شخصیت امیری در سریال فوق لیسانسه‌ها بیان کرد: در سریال فوق لیسانسه‌ها، فردی به نام امیری نقش یک معلم را ایفا می‌کند؛ اما با توجه به اینکه معلمان جایگاه والایی در جامعه دارند این فرد هیچ گونه احترامی نزد همسایگان و آشنایان و مردم ندارد!

میرزائی علویجه اضافه کرد: همانگونه که در سریال فوق لیسانسه‌ها نشان داده شد، افرادی با اجبار وارد خانه امیری می‌شوند و علاوه بر مسخره کردن، با نهایت بی‌احترامی وی را مورد آزار قرار می‌دهند.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه در سریال فوق لیسانسه‌ها هیچ‌گونه شأن و جایگاه اجتماعی برای نقش معلم قائل نشدند، گفت: مسئولان و سازندگان این سریال باید پاسخگو باشند که چرا باید با یک معلم که می‌توان گفت مهم‌ترین شغل را در جامعه دارد، اینگونه شوخی شود؟ جایگاه معلم در جامعه و خانواده با توهین‌های مکرر و کتک زدن از سوی نقش‌های دیگر سریال تنزل یافته است.

وی ادامه داد: سوال دیگر آنکه چرا هیچ‌کس واکنشی به این موضوع نشان نمی‌داد؟ متاسفانه در زمان پخش سریال فوق لیسانسه‌ها از تلویزیون هیچ فردی از قشر معلمان یا کنشگران اجتماعی به این موضوع اعتراضی نکردند و عملا این نقد و طنز مخرب برای هیچ فردی مهم نبوده است.

میرزائی علویجه درباره سریال‌های سازمان صدا و سیما عنوان کرد: اگر چه متاسفانه هیچ سریالی در شأن و جایگاه شریف معلمی در کشور ساخته نمی‌شود، حداقل سریالی هر چند طنز بر علیه جامعه معلمی نیز ساخته نشود.

دبیر واحد فرهنگی و آموزش جامعه اسلامی دانشجویان پردیس شهید باهنر اصفهان گفت: مدیران سازمان صدا و سیما و ناظران پخش شبکه‌های تلویزیونی باید به دانشجویان و هر فرد دغدغه‌مند دیگر پاسخ دهند که علت عدم نظارت کافی و لازم بر ساخت محتوای پخش شده از رسانه ملی چیست؟

نظارت ناکافی صدا و سیما بر پخش محتوا از رسانه ملی

به گفته میرزائی علویجه، علمکرد سازمان صدا و سیما به اندازه کافی نقد‌برانگیز است؛ پس بهتر است با ساخت و پخش سریال‌های توهین‌آمیز یا طنزهای سراسر بی‌مایه کارنامه ضعیف خود را ضعیف‌تر نکند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده به‌عنوان نماینده جامعه فرهنگیان، معلمان ارجمند و دانشجو‌معلمان اعتراض خود را نسبت به این موضوع اعلام می‌دارم. دانشجویان انتظار دارند سازندگان سریال فوق لیسانسه‌ها از معلمان و جامعه عذرخواهی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045190

وب گردی

وب گردی