نمایشگاه پلاست اوراسیا 2019 استانبول آغاز به کار کرد

نمایشگاه پلاست اوراسیا 2019 استانبول با حضور 32 شرکت ایرانی و 3 انجمن شامل انجمن ملی پلیمر، انجمن مستربچ، انجمن صنایع پلاستیک همگن با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز تعاملات بین المللی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، 6 شرکت دانش بنیان در غرفه مرکز فناوری های پیشرفته ایران ترکیه حضور داشته و نسبت به ارائه توانمندی های خود اقدام کردند، شرکت های حاضر در غرفه مرکز فناوری های پیشرفته ایران ترکیه شرکت پارسا پلیمر شریف، شرکت فن آور آمیزه پیشرفته، شرکت پادنا پلیمر، شرکت بن افزار، شرکت نیرومند پلیمر پارس و شرکت آریا پلیمر پیشگام هستند. لازم به ذکر است شرکت بن افزار به عنوان تنها شرکت سازنده تجهیزات صنعتی در این غرفه حضور داشته و تعدادی از دستگاه های این شرکت به ترکیه منتقل و در فضای نمایشگاه به نمایش درآمد. سایر شرکت های تولیدکننده مواد پیشرفته پلیمری نیز نسبت به نمایش محصولات و توانمندی ها اقدام کردند.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بولنت اونال مسئول برگزاری نمایشگاه در ارتباط با اهمیت صنعت پلاستیک به جایگاه پلاستیک در زندگی روزمره اشاره کرد و گفت: اهمیت این صنعت تا حدی پیشرفت کرده که هم اینکه دریچه های قلب را نیز با محصولات پلیمری تولید می کنند.

در ادامه سخنرانی های مراسم افتتاحیه یاووز اراغلو رئیس هیات مدیره PAGEV دنیای بدون محصولات پلاستیکی را امکان پذیر دانست و افزود: وجود چنین دنیایی برای ما هزینه های بسیار زیادی خواهد داشت که به عنوان مثال جایگزینی بطری های پلیمری آب با بطری های شیشه ای افزایش 10 برابری قیمت بطری های آب در ترکیه را به همراه خواهد داشت. همچنین این موسسه برای حفظ محیط زیست با سرمایه گذاری در بخش پلاستیک های زیست تخریب پذیر هزینه های زیادی را در این زمینه متقبل شده است.

در پایان این مراسم حسن بیوک معاون وزیر صنایع کشور ترکیه با اشاره به اینکه نیاز پلیمری ترکیه از خارج کشور تامین می شود، گفت: سیاست این وزارتخانه در آینده این است که بیشتر نیاز پلیمری این کشور توسط تولیدکنندگان داخلی تامین گردد.
در پایان این سخنرانی نمایشگاه پلاست اوراسیا 2019 بصورت رسمی آغاز بکار کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045200

وب گردی

وب گردی