وحدت بین دانشجویان به نقطه‌ عطف دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان تبدیل شده است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل گفت: عامل بازدارنده از مهندسی فرهنگی تشکل‌ها و انتخابات مجلس، حفظ اتحاد و همدلی بین دانشجویان شیعه و سنی در دانشگاه های سیستان و بلوچستان است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سجاد مشاورنیا درباره اتحاد بین دانشجویان شیعه و سنی در دانشگاه‌های استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: عامل بازدارنده از مهندسی فرهنگی تشکل‌ها و انتخابات مجلس، حفظ اتحاد و همدلی بین دانشجویان شیعه و سنی در دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان است.

وی ادامه داد: پیشرفت دانشگاه‌های سطح استان سیستان و بلوچستان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی که باید روزبه‌روز نسبت به تقویت آن اهتمام بیشتری داشت، ارتباط مستقیم و ناگسستنی با فعالیت‌های چشمگیر دانشجویان در سطح دانشگاه دارد. وحدت بین دانشجویان و در ادامه ارتباط مسئولان و دانشجویان از اقوام مختلف و گوناگون تبدیل به نقطه عطفی برای دانشگاه‌های سطح استان شده است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل با اشاره به برخی حرکت‌های غرض‌ورزان در محیط دانشگاه با هدف نفاق بین دانشجویان اهل تسنن و تشیع گفت: چنین شیطنت هایی از این افراد تعجب‌آور نیست؛ زیرا سال‌هاست دشمنان و منافقان به شیوه‌های مختلف سعی در سنگ‌اندازی و ایجاد مشکلات بین دانشجویان مسلمان دارند.

مشاورنیا خاطرنشان کرد:‌ حضور هوشیارانه و تیزبینانه مسئولان و دانشجویان فهیم در سطح دانشگاه و بیان مشترکات دینی و فرهنگی اهل تسنن و تشیع همراه با آگاه سازی دانشجویان ثابت کرد در برابر کار ضدفرهنگی منافقان مدعی فرهنگ باید اقدام فرهنگی کرد و با زبان فرهنگ در محیط اجتماعی دانشگاه حضور یافت.

وی انتخابات مجلس شورای اسلامی و همچنین حضور مسئولان تازه‌نفس و با انگیزه در دانشگاه را فرصت مناسبی برای بیان سیره نبی مکرم اسلام (ص) و تبیین ابعاد مختلف دین اسلام در رابطه با مشارکت اجتماعی و فرهنگی سازنده دانست و بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود فرهنگی با دمیدن خون تازه در شاهرگ‌های اساسی دانشگاه، بهره کافی برد. باید تلاش کنیم وحدت میان شیعه و سنی مستحکم‌تر شود و غرض‌ورزان و منافقان برای رسیدن به منافع خود، با هیچ ترفندی نتوانند این اتحاد را از بین ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045218

وب گردی

وب گردی