دولت نمی‌خواست زمان آغاز سهمیه‌بندی بنزین مشخص باشد

رئیس باشگاه خبرنگاران جوان گفت: دولت تاکید داشت زمان آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین مشخص نباشد تا کسی نتواند به تحلیل این موضوع بپردازد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، عباس هنرمند در نشست تخصصی بازنمایی رسانه‌ای ناآرامی‌های آبان 98 که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری انجمن علمی ارتباطات دانشگاه صدا و سیما عصر امروز برگزار شد، گفت: دولت در 2 مرحله سال ۹۸ هدفمندی قیمت سوخت را دنبال کرد.

وی اضافه کرد: در مرحله اول یعنی اردیبهشت ماه زمان آغاز طرح سهمیه‌بندی، این موضوع را به صورت غیر رسمی به معاونت سیما اعلام کرده بودند و ما در جریان بودیم.

رئیس باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: 2 هفته قبل از آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین به رسانه‌ها اطلاع داده بودند که این طرح به صورت جدیست و امکان اجرایی شدن آن وجود دارد.

وی گفت: باشگاه خبرنگاران جوان به اعضای خود اعلام کرده بود هیچ‌کس در فضای مجازی حق رسانه‌ای کردن خبر گرانی بنزین و اظهار نظر را ندارند.
هنرمند بیان کرد: دولت تاکید داشت زمان آغاز طرح سهمیه‌بندی بنزین مشخص نباشد و کسی تحلیلی درباره آن نیز نداشته باشد.

وی گفت: سازمان صدا و سیما و بخش اخبار ساعت ۱۳ اولین رسانه‌ای بود که از حوادث و نا آرامی کشور خبر منتشر کرد. پس نمی‌توان این سازمان را خنثی دانست.

این فعال رسانه بیان کرد: شورای اطلاع‌رسانی دولت در جلسه جهارشنبه ۲۲ ابان گفت گازورئیل هم گران می‌شود؛ اما باتوجه به شرایط و نا‌آرامی مردم این سوخت شامل طرح سهمیه بندی و گرانی نشد.

وی ادامه داد: نهادهای تصمیم‌گیر کشور زمانی که موافق اجرای این طرح هستند؛ سازمان های دیگر مانند سازمان صدا و سیما عملکردش محدود به این تصمیمات خواهد بود.

هنرمند عنوان کرد: بیشتر کارشناسان رسانه‌ای به شیوه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین نقد داشته و نهایت تلاش خود را انجام دادند تا رسانه های معاند و معارض از این حوادث سوء استفاده نکنند.

رییس خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بنده مخالف این نظر هستم که تمامی اخبار دیکته شده توسط دولت و فشارهای بیرون از سازمان صدا و سیما است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045241

وب گردی

وب گردی