تحکیم پایه‌های اخلاق و ارزش‌های اسلامی مطالبه جدی دانشجوی امروزی است

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دردیدار با دانشجویان استان گفت: در مقطعی از سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای مناسبی بر دانشگاه‌ها حاکم نبود و شعارهای غربی در دانشگاه‌ها نفوذ داده شد اما امروز فضا در دست دانشجویان مومن و دلسوز نظام است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از واحد شهرکرد، همزمان با فرارسیدن 16 آذر و روز دانشجو، دانشجویان دانشگاه‌های آزاد اسلامی، دولتی شهرکرد، پیام نور، علوم پزشکی، علمی و کاربردی، آموزشکده های فنی دختران و پسران و فرهنگیان با نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد دیدار و گفتگو کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم باگرامیداشت 16 آذر روز دانشجو گفت: روز 16 آذر 1332 یک روز تاریخی برای دانشگاه، دانشجو و ملت بزرگ ایران است که راهی را برای جوانان ما ترسیم کرد تا در نهایت به 22 بهمن ماه 1357 روز استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی منتهی شد.

ابراهیم رحیمی افزود: این روز را گرامی می داریم و بر شهدای 16 آذر و تمامی شهیدان راه حق که از کشور، عزت و استقلال ایران اسلامی دفاع کردند، درود می فرستیم.

وی ادامه داد: دانشجویان ما باید از تجربیات گذشته درس بگیرند و با خلاقیت، خلوص نیت، روحیه انقلابی و عمل جهادی در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی قبول مسئولیت کنند و برای پیشرفت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد هم در این دیدار گفت: دانشجو باید آزادانه دغدغه‌های خود را بیان کند و مسئولان با سعه‌ صدر این مطالبات را گوش داده و پاسخگو باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام افزود: نباید بین دانشگاه و مسئولان فاصله ایجاد شود بلکه ارتباط نزدیک بین قشر دانشجو و مسئولان می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را مرتفع سازد.

وی تحکیم پایه‌های اخلاق و ارزش‌های اسلامی را مطالبه جدی امروز قشر دانشجو دانست و گفت: در مقطعی از سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی فضای مناسبی بر دانشگاه‌ها حاکم نبود و شعارهای غربی در دانشگاه‌ها نفوذ داده شد اما امروز فضا در دست دانشجویان مومن و دلسوز نظام است.

امام جمعه شهرکرد، حفظ و حراست از انقلاب اسلامی را رسالت همه اقشار جامعه به ویژه قشر دانشجو دانست و خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی امانت ارزشمندی است که به مردم ایران واگذار شده است تا به شکل‌گیری تمدن بزرگ اسلامی منجر شود.

وی با تاکید بر تقویت فضای ایمانی و اخلاقی در دانشگاه‌ها، اظهار داشت: باید فضای معنوی را در دانشگاه تقویت کرده و اجازه ندهید این فضا به دست افراد بی‌صلاحیت بیفتد.

در این دیدار که با حضور روسا، مسئولین و دانشجویان دانشگاه‌های سراسر استان و به همت معاونین فرهنگی، دانشجویی دانشگاه‌ها در مصلای بزرگ حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد؛ از هر دانشگاهی دو نفر دانشجو به عنوان نماینده، دیدگاه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045245

وب گردی

وب گردی