صداوسیما بیشتر نگران بودجه خودش است

سردبیر خبرگزاری تسنیم گفت: چرا صداوسیما باید ترس داشته باشد که اقدام دولت را نقد کند یا توسط یک سلبریتی تهدید شود؟ این اتفاق نشان می‌دهد صداوسیما به‌شدت نگران بودجه خودش است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، کیان عبداللهی در نشست تخصصی بازنمایی رسانه‌ای ناآرامی‌های آبان 98 که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری انجمن علمی ارتباطات دانشگاه صدا و سیما، عصر امروز یکشنبه 17 آذرماه 98 برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها از ۲۴ آبان تاکنون درگیر مواجهه با طرح سهمیه‌بندی بنزین و حوادث پس از آن بوده‌اند؛ اما انتقاد از سازمان صداوسیما به معنای تأیید عملکرد رسانه‌های دیگر نیست.

سردبیر خبرگزاری تسنیم بیان کرد: سؤالات اساسی این است که آیا صداوسیما به‌دلیل ناکار‌آمدی به اعتشاشات دامن زد؟ یا صداوسیما باید چه اخباری را اطلاع‌رسانی کرده و چه اخباری را سانسور کند؟ آیا صداوسیما بعد از طرح سهمیه‌بندی بنزین به‌درستی مخاطبان را نسبت به این طرح اغنا کرده است؟

وی ادامه داد: چرا صداوسیما باید ترس داشته باشد که اقدام دولت را نقد کند یا توسط یک سلبریتی تهدید شود؟ این اتفاق نشان می‌دهد صداوسیما به شدت نگران بودجه خود است.

عبداللهی تأکید کرد: سازمان و صداوسیما هر اقدامی انجام می‌داد بازهم امکان عملکرد مناسب و راضی‌کننده را نداشت؛ زیرا پتانسیل لازم برای استقلال عمل در موارد این‌چنینی نظیر طرح سهمیه‌بندی بنزین را ندارد.

وی ادامه داد: سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی نباید روابط عمومی حکومت و مدیون مردم باشد. ابتدا رسانه کشور باید در تصمیمات شورای امنیت تأثیرگذار باشد.

عبداللهی عنوان کرد: رسانه باید با زبان مخصوص با حکمرانان و مردم سخن بگوید. نقد در حوزه عدالت و آزادی به گرانی بنزین مطرح است و در هیچ کدام صداوسیما حق ورود مستقل ندارد، پس شاید نقد و بررسی آن منصفانه نباشد.

سردبیر خبرگزاری تسنیم خاطرنشان کرد: بخش خبری ۲۰۳۰ گاهی با گزارش‌های نامناسب خود بیشتر مردم را عصبانی می‌کند، در حالی که سازمان باید با سرمایه‌گذاری مناسب در برهه‌های حساس درست عمل کند.

وی ادامه داد: صداوسیما با عملکرد نامناسب خود در زمان‌های حساس مثل انتخابات، باعث می‌شود مردم گمان کنند مورد سوءاستفاده ابزاری قرار گرفته‌اند.

عبداللهی در پایان گفت: اگر صداوسیما به افرادی که موضع آزادی‌خواهانه دارند تریبون دهد، خواهد دید این افراد هیچ جایگاه اجتماعی ندارند‌.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045253

وب گردی

وب گردی