ارائه فقط سه ماه خدمت بستری به افراد مجهول الهویه

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز غیر دولتی توانبخشی معلولان گفت: افراد مجهول الهویه به دلیل نداشتن کد ملی، دفترچه بیمه ندارند و فقط سه ماه می توانند از خدمات بستری استفاده کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، مجیدبهروزی نیا به موضوع افراد مجهول الهویه درمراکز نگهداری شبانه روزی اشاره کرد و گفت: در بخش مجهول الهویه ها یارانه کمی بیش از ظرفیت پرداخت می شود که در سال جاری پرداخت ها نیز متمرکز انجام شده است.

وی گفت: درخواست ما این است افراد مجهول الهویه تحت پوشش خدمات درمانی قرار گیرند چرا که عنوان می شود به دلیل اینکه کدملی ندارند نمی توانند دارای دفترچه بیمه باشند.

وی به توافق نامه با بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: براساس توافق نامه ای که بین بیمه سلامت و سازمان بهزیستی منعقد شد امکان سه ماه خدمت بستری به مجهول الهویه ها در قبال ساختن کد ساختگی فراهم شده است اما بیش از این میزان امکان ارائه خدمات درمانی وجود ندارد و ما می خواهیم به افراد مجهول الهویه برای پوشش صد درصدی دفترچه خاص داده شود.

بهروزی نیا در مورد ارائه خدمات و مراقبت از معلولان در منزل گفت: یکی از درخواست های خانواده معلولان این است که فرانشیز خدمات درمانی در بخش بستری از ۱۰ درصد به صفر و در بخش سرپایی از ۳۰ به ۱۰ درصد برسد.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 1045258

وب گردی

وب گردی