مشکلات امروز کشور نیاز به جراحی دارد/ دولت تصمیم‌های بچه‌گانه‌ می‌گیرد

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی کرمانشاه درباره حوادث اخیر کشور و طرح سهمیه‌بندی بنزین، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی کرمانشاه درباره حوادث اخیر کشور و طرح سهمیه‌بندی بنزین بیانیه‌ای منتشر کرد.

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ از آن‌ روز‌ که با پشتوانه‌ الهی‌ و قدرت مردمی‌ پا به میدان نهاد‌ تا به امروز‌، همواره با چالش‌های گوناگون روبرو شده ‌و با دشمنی‌‌ استکبار جهانی و قسم‌خورده اسلام‌ و مسلمان مواجه بوده است. انقلاب اسلامی تنها انقلابی در دنیاست که چله پر‌ از افتخار و پر از فراز و نشیب‌های فراوان پشت سرگذاشته و در برابر همه‌ وسوسه‌هایی که غیر قابل مقاومت به نظر می‌رسید، با تکیه بر کرامت خود از اصالت شعارهایش صیانت کرده و به حول قوه الهی و با حضور مردم در صحنه، آن را استمرار خواهیم بخشید.

دانشجویان در این بیانیه عنوان کردند: شرایط‌ اقتصادی کشور مانند قبل نیست. اوضاع اقتصادی به‌قدری تغییر کرده که کمتر کسی‌‌ به فکر مسائل اقتصادی نیست. فشار اقتصادی امروز کمر ملت و مردم را خم کرده، مردم حق دارند در شرایط کنونی اقتصادی اعتراض کنند. بگذریم از اینکه مسئولان اظهار امیدواری عجیبی در مورد بهتر شدن اوضاع می‌کنند؛ اما واقعا چه اتفاقی افتاد؟ زمانی که بودجه را می‌نوشتند، قرار بود مردم، چالشی به نام فقر نداشته باشند؛ اما خروجی آن چه‌ شد؟ مردم فقیر‌تر شدند و قشر متوسطی که دل‌مان به وجودش خوش بود هم‌اکنون تحت لوای فقیر عرض اندام می‌کنند. آیا مخمصه اقتصادی موجود در کشور نقطه پایانی دارد؟ گرانی بنزین که به مشکلات مردم اضافه شد، نشان‌دهنده پایان نپذیرفتن وضعیت بد اقتصادی تا انتهای عمر دولت دوازدهم است. قیمت کالای اساسی و خورد و خوراک به‌صورت روزانه تغییر می‌کند و هیچ مسئولی توضیح قانع‌کننده‌ای در این رابطه ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مردم همچنان باید در فشار اقتصادی زندگی کنند. دولت اگرچه قرار است برای کمک به مردم آستین بالا بزند؛ اما این مدل حمایت در کدام اقتصاد جواب داده و خالی از رانت بوده که دوباره نسخه‌اش را برای اقتصاد کشور پیچیدند؟ مشکلات امروز کشور نیاز به جراحی دارد. چرا دولت تصمیم‌های بچه‌گانه‌ می‌گیرد؟ کارت سوخت را حذف می‌کنند و بعد می‌گویند هیچ‌کجای جهان چنین طرحی وجود ندارد. دولت امروز تصمیم به اجرای طرح کارت سوخت گرفته است. حذف کارت سوخت در سال‌های اخیر خسارات زیادی به اقتصاد ایران وارد ساخت. چرا دوباره این طرح را اجرایی کردند؟ سؤال‌هایی در ذهن ما و مردم پیش می‌آید که آیا دولت درک و فهم چنین چیز ساده‌ای را ندارد؟ به هرحال به جواب‌های مختلفی برخورد می‌کنیم.

در بخش دیگری از بیانیه ذکر شده است: مردم در شرایط فعلی به سختی زندگی می‌کنند و در فشار اقتصادی زیادی قرار دارند. افزایش حقوق کارمندان دولت در مقابل افزایش روزافزون قیمت‌ها، کمکی نخواهد کرد؛ بلکه تورم‌زا است. مسئولان می‌خواهند قیمت‌ها را به قیمت ‌های جهانی و قیمت کشور‌های همسایه نزدیک کنند؛ اما به درآمد توجهی ندارند. در کشورهایی که قیمت بنزین بالاست، درآمد هم بالاست و این دو باهم تناسب دارند؛ اما این تناسب در ایران وجود ندارد. چرا دولت بی‌توجه به سطح درآمد می‌خواهد قیمت‌ها را افزایش دهد؟ این نوشته، حرف دل مردم است. تشکل‌های استان از اعتراض به‌حق مردم حمایت می‌کنند و از دولت و نمایندگان مجلس تقاضا دارند به فکر مردم و قشر کم‌درآمد جامعه باشند.

در ادامه بیانیه مطرح شده است: تشکل‌ها، اغتشاشات اخیر را محکوم می‌کنند و می‌گویند این آشوبگران اعتراضات به‌حق مردم را به حاشیه کشاندند. امروز وقتی سرنخ‌های اغتشاشات را دنبال می‌کنیم به سرمنشأ فتنه بزرگی می‌رسیم که در داخل کشور پروار شده است. این افراد باید پاسخ‌گوی خون‌های ریخته‌شده باشند. این افراد باید پاسخ‌گوی پسر ۳۵ روزه‌ای باشند که یتیم شد؛ مگر پدر او جزو جامعه نبود؟ مگر جزءو مردم به حساب نمی‌آید؟ چرا آشوبگران را مردم می‌خوانید؟ آیا مردم دست به کشتار می‌زنند و اموال عمومی را به آتش می‌کشند؟ خیر، چنین افرادی مردم نیستند. حساب مردم را از آشوبگر جدا کنید. سؤال دیگر این است که چرا کسی در خیابان، اصلاح‌طلبان را صدا نمی‌زد؛ عمده اصلاح‌طلبان سال‌های گذشته، عامل اصلی اعتراض‌ها و اغتشاشات اخیر کشور هستند.

انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشکده فنی کرمانشاه در قسمت دیگری از بیانیه یادآور شده است: برخی اصلاح‌طلبان در بیانیه‌ای از اقدامات آشوبگران و اغتشاشگران در آتش زدن منازل مردم و اموال عمومی حمایت کردند، این در حالی است که آنها همواره در بزنگاه‌های تاریخی با صدور بیانیه‌ای در زمین دشمنان بازی کرده‌اند. همه اتفاقات در آبان‌ماه دست به دست هم داد تا پروژه عظیمی علیه ثبات و امنیت کشور رقم بخورد؛ پروژه‌ای که منافع ملی را نشانه رفته و بازیگرانش هم اپوزیسیون خارج‌نشین وعناصر داخلی‌شان هستند. هر زمان آشوب و اغتشاش در کشور رخ می‌دهد متأسفانه عده‌ای با حمایت از آزادی بیان، هیزم در آتش اغتشاشات و آشوب می‌ریزند تا بنزین فتنه آن، آشوب‌ها را شعله‌ور کند. برخی اصلاح‌طلبان همیشه پرچم‌دار مخالفت با منافع ملی بوده‌اند.

در ادامه بیانیه آمده است: اگر دقت کنیم هر بار با بازه زمانی ۱۰‌ ساله اقدام می‌کنند؛ ۷۸، ۸۸ و ۹۸ سال‌هایی است که دست به آشوب زده‌اند. دایه‌های مهربان‌تر از مادر این اصلاح‌طلبان چند وقتی است که در استان با صدور بیانیه‌ای ضد‌ انقلابی از اغتشاشات اخیر حمایت کرده‌اند.

حالا به شما می‌گوییم که شما صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اید. اگر نمی‌دانید، بدانید و آگاه باشید، دست منافقین را کوتاه خواهیم کرد و اشتباه محض نکنید که این خاک‌ریز‌های‌تان بین وجدان‌ مردم در حال سقوط است. برای یک بار هم شده دست از این کارها بردارید و مردم را بازیکنان بازی‌های خودتان نکنید. پای پیر انقلاب‌مان با بصیرت کامل ایستاده‌ایم و اجازه بی‌حرمتی و آشوب را نمی‌دهیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1045292

وب گردی

وب گردی