رشد قارچ‌گونه تشکل‌های دانشجویی باعث تفرقه و اختلاف شده است

عضو اسبق اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسئولان با رشد قارچ‌گونه تشکل‌های دانشجویی باعث شدند تفرقه و اختلاف بین اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی به وجود آید.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجدالدین معلمی در نشست تحلیلی خبری چالش‌های جنبش دانشجویی در ۴۰ سال گذشته که در دفتر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، گفت: دانشجویان باید نسبت به مسائل و موضوعات اطراف خود حساس باشد‌.
وی ادامه داد: جریان دانشجویی با دو موضوع تلقین رکود در حوزه دانشجویی و اثر نادرست مسئولان در عملکرد دانشحویان درگیر است.
ادوار اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان گفت: مسئولان دانشگاهی در دو وجهه توسعه بدون تدبیر تشکل های دانشحویی و محدود کردن نظرات و فعالیت ها اثر گذار بودند.
وی افزود: سطح اطلاعات و تحلیل‌ دانشجویان امروزی از دهه قبل بیشتر است؛ اما صدای آنها را در این دهه بستند.
معلمی بیان کرد: مسئولان با رشد قارچ گونه تشکل های دانشجویی باعث شدند تفرقه و اختلاف بین اتحادیه ها و تشکل های دانشجویی به وجود آید.
این فعال دانشجویی گفت: جریان دانشجویی درک درستی از ابزار زمان ندارد و نتوانست با عصر زمان خود را همراه کند و همچنان به صورت کلاسیک و سنتی نقد می کند.
وی بیان کرد: اگر مسئولان دانشگاهی صدای دانشجویان را سانسور نکنند به جرئت می توان گفت دانشحویان امروز به مراتب بهتر از سال های گذشته عملکرد دارند.
معلمی گفت: قبول ندارم جریان دانشجویی دچار رکود شده است، بلکه این جنبش دچار آسیب شده است.
این ادوار دانشجویی عنوان کرد: جریان دانشجویی اگر کارکرد صحنه های اجتماعی نشود و با دانشجو ارتباط نگیرد، در آینده دچار مشکل می شود.
وی افزود: دانشجویان باید به محیط دانشگاه بازگردند و ارتباط خود را با دانشجویان بهبود بخشند.

معلمی گفت: نهادهای حکومتی در سال های اخیر ارتباط خوبی با جنبش دانشجویی نداشتند. نهاد رهبری در دانشگاه و مدیران نسبت به گذشته با دانشجویان در ارتباط نیستند.
وی ادامه داد: مسئولان دانشگاهی خوشحال می شوند دانشجویان فعال از دانشگاه خارج شوند؛ زیرا آنها را مزاحم فعالیت خود می دانند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1045305

وب گردی

وب گردی